Torsdag.....








.... kväll har det blivit..
Två långa dagar på jobbet så såg jag fram emot en ledig förmiddag, tänkte gett mig ut en på en pw-löprunda på morgonen, fixa matlåda å lite annat.
Vaknade vid 5.30 med en jävulsk huvudvärk..... 😩
Åh så jävla trött jag är på det, denna förbannade migrän....
När man inte vet om man ska ligga kvar el om man ska försöka halvsitta upp när inget hjälper.
Jag tog tabletter i omgångar men det hjälpte föga....

Men jag klev upp, tog 2 Alvedon å en Ipren till slut, la mig på soffan å det lättade lite faktiskt.
Slumrade till en stund tills sambon kom upp men ett lätt illamående gick av å till i kroppen.
Man försöker äta bort, höja blodsockret, öka vätskenivån, man försöker med allt....
Tur han ser hur dålig jag är å förstår det, många tycker bara att man klagar.
Lite huvudvärk är väl inte hela världen.... 

Fy faan vad det suger alltså att få en halv dag förstörd, det enda målet man har är att försöka få bukt med det så man kan jobba.
Men det har varit en tung eftermiddag, är helt slut i huvudet nu av värmen å jobbet.
Men det här är på väg mot katastrof om värmen fortsätter.
Jag frågade honom om han hade kollat brunnen sen sist för nån månad sen å det hade han inte så han gjorde det.
Vid fullt flöde är det ca 1½ m vatten, sist var det 1 m å nu är det nere på 40-50 cm.
Så ikväll har jag fyllt 2st 20 L dunkar på jobbet med vatten så vi har när det tar slut.
För det kommer det att göra om inget regn kommer.
Å det hjälper inte med en rejäl åskskur utan rikligt regn i nån månad el mer.
Imorrn ska han skruva ner pumpen, sätta i en givare som slår ifrån när tryckt blir för lågt så vi inte bränner pumpen som hände för 2 år sen.

Så nu gäller det att spara på vattnet.
Det kommer dunsta hur el hur men man behöver inte slösa bort nåt iaf.
Får spara på tvätten, bara ta det viktigaste här hemma osv.
Nu kan man ju bada i sjön iaf om man blir svettklibbig i denna hettan, bara att slänga sig i.

Nu ska jag fixa min ögonbryn å bli lite presentabel igen, sen blir det sängen tidigt ikväll.....

HA EN BRA KVÄLL !!!
 


Kommentarer

Populära inlägg