Semestern......

....... är här......
Det är så ofattbart att jag får nästan nypa mig i armen för att fatta det.
Min 1a RIKTIGA semester på TIO ÅR !!!!!
Sommaren -08 var sista sommaren jag hade vanlig semester, sommar -09 var jag arbetslös.
Säsongerna 2010/11/12/13/14 sommarjobbade jag, så även 2015 juni till dec i Växjö.
Sen började jag på sjukhuset å på fiskaffären men deltid 1a året.
Förra sommaren hade jag EN vecka men i år ska jag ha 3 veckor.
Det tar ju nästan 2 år på ett nytt jobb innan man har full ersättning, så är det.
Nu var vi ju en vecka i Spanien i mars å kanske det blir en kortare weekendresa lite senare i höst så jag nöjde mig med 3 veckor.
Vår 1a längre semester tillsammans 💕

De här veckorna ska jag fylla med det jag känner för.
Jodå, viss anpassning till hans önskemål blir det oxå men jag ska göra det jag känner för.
Vare sig det gäller att städa för att jag vill ha rent å fräscht till sola, bada, kolla på film i soffan , gå till frissan å på massage.
Måla naglarna, få vara lite vardagsfin, det lyser med sin frånvaro på mitt jobb.
Ut på pw, äta fräscht å må bra......

Jag har haft en "dålig" vecka, har haft grymt ont i musklerna.
Jag var så låst i bröstryggen att jag knappt kunde röra mig så jag bokade in mig hos kiropraktorn i torsdags.
Åh kära nån....... 😖
Han hade mycket att justera å det tog på mina krafter.
Så pass att han sms'ade mig en timme senare å undrade om jag kom hem ordentligt för han såg hur påverkad jag blev.
Då har man en omtänksam kiropraktor....... 😊
Jag hade fruktansvärt ont i igår, kunde inte lyfta höger armen ovan huvudet men idag är sååå mycket bättre.
En liten låsning känner jag av men har bokat in mig på massage efter frissan på mån eftermiddag så sen lär jag vara rätt "mosig" efter både frissabesök å massage.

Imorrn ska jag städa av lite innan det blir för varmt men inga större grejer.
Tvätta ett par maskiner tvätt, håller tummarna att vatten finns tillräckligt så inte pumpen slår av mitt i allt.
Plocka lite med kläder jag ska ha med, kanske bada lite, på kvällen ska vi på bio, Mamma Mia....
Han är väl högst måttligt intresserad men följer nog mest med för att jag ska få sällskap 😃

Ljuvligt att få slänga av sig jobbkläderna, gå in i duschen, ta på sig fräscha kläder.
Har fixat mina ögonbryn så är en del gjord.
Mån morgon ska jag duscha å vaxa benen, ge fötterna lite kärlek å pyssel så efter frissan å massage är jag ju nästan nyrenoverad 😄

Nu får det bli tv å sen sängen....
Har sovit så dåligt i 2 nätter, har haft så ont efter kiropraktorn så jag hoppas på en bättre natt inatt.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg