En......


..... minnenas dag Ă€r det idag...... 💗
17 Ă„r sen terrorattacken mot World Trade Center i New York.
Som alltid minns man vad man gjorde nĂ€r stora hĂ€ndelser sker i vĂ€rlden. 
Detta hÀnde ju vid 9 tiden lokal tid, alltsÄ vid 15 tiden hÀr i Sverige.
Jag var hemma Ä hade tv'n pÄ nÀr det annonserades.
Ofattbart att sÄ mÄnga Är har passerat, i backspegeln ser man att oavsett vad som hÀnder sÄ rullar livet vidare, hur otroligt det Àn Àr.

Idag Àr det 15 Är sen Anna Lindh dog av skadorna hon fick av knivattacken pÄ NK d 10e.
Jag var sjuk, jag var sÄ jÀvla sjuk i halsfluss.
Jag hade vaknat tidigt, grymt ont i halsen Ă„ febrig.
Jag la mig pÄ soffan under en filt Ä satte pÄ tv'n för att höra senaste nytt om hennes tillstÄnd nÀr det annonserades att dÄv statsminister Göran Persson skulle uttala sig kl 07.
Klockan blev över 7, jag tror den gick flera minuter över 7 innan han kom ut till pressen.
Han fick samla sig flera gÄnger innan han kunde meddela att hon 05.29 avlidit av sina skador Ä i det sista sÄ bröts rösten pÄ honom.
Nu Àr hennes söner förÀldralösa, maken gick ju bort för nÄgra Är sen, jag undrar vad dom gör idag??

Jag undrar hur hon hade pÄverkat det politiska i Sverige Ä vÀrlden om hon fÄtt fortsatt verka.
Hon var ju en vÀldigt omtyckt utrikesminister i vÀrlden Àven om det fanns dom som inte gillade henne, sÄ Àr det ju i politiska vÀrlden.
Det Àr kusligt hur ett infall som att gÄ Ä shoppa en snabbis kan ge ett sÄnt tillfÀlle för en sÄ störd person som Mijailovic, att han fick tillfÀlle att utföra det.

2 "tunga" ofattbara politikermord i Sverige, Palme -86 statsminister Ă„ sen Anna Lindh, utrikesminister. 
Undra hur vad som hÀnt politiskt om Palme fÄtt fortsatt verka??
Älskad av mĂ„nga, avskydd av andra........



Dagen efter blev ju en liten flicka mördad utanför ett dagis av en psyksjuk person som fÄtt "inspiration" av mordet pÄ Anna Lindh.
Bara tanken framkalla ju isande Ängest, att nÄn kan göra sÄ mot ett litet barn, mot nÄgon öht.....
Mentalsjukhusen hade sin brister men det höll riktigt sjuka mÀnniskor borta frÄn gatorna.

40 Är idag sen racinglegenden Ronnie Pettersson avled av skadorna han fick pÄ Monzabanan.
Jag kommer ihÄg hur det pratades om det i skolan, jag gick dÄ i 5e klass.
IkvÀll gÄr filmen om hans liv "Superswede" pÄ tv, 21.50 pÄ svt1.
Tror jag ska försöka se den, mycket att sÄlla mellan ikvÀll men det fÄr bli prio 1 iaf.

Imorrn Àr det 15 Är sen rösten frÄn The man in black, Johnny Cash tystnade, han gick bort dagen efter Anna Lindh, endast 71 Är gammal.
Men med det livet han levde pĂ„ 50-60 talet sĂ„ var nog kroppen Ă„ sjĂ€len betydligt Ă€ldre 💗

Och i söndags sÄ avled Frank Andersson, bara 62 Är gammal.
Nu Àr dom bara 3 kvar av de legendariska 56orna, Linda Haglund gick ju bort för 3 Är sen.
Nu Àr det Björn Borg, Ingemar Stenmark Ä Tomas Wassberg kvar.
En sak Ă€r sĂ€ker, att vad som Ă€n hĂ€nder sĂ„ rullar livet vidare........ 💗

Har ju jobbat idag, Äkte direkt hem för en gÄngs skull.
Efter lite slapp i osffan me dpost Ä tidningar sÄ har jag lagat mat Ä matlÄdor.
DÄ dagen varit lite ruggig var jag sugen pÄ het soppa sÄ det blev just Het soppa med baconströssel Ä sen smÄ pannkakor med lite vaniljglass Ä blÄbÀrssylt till efterrÀtt.
Han fĂ„r ta det till matlĂ„da pĂ„ tors, den riktiga soppdagen 😊

Nu Àr det bara att vÀrma vatten Ä diska........
Är sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„ segt, inte för att det Ă€r sĂ„ mycket disk utan för att det Ă€r bökigt Ă„ suger allmĂ€nt utan rinnande vatten.

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

PopulÀra inlÀgg