Höstmodet.......





..... börjar komma riktigt i fokus nu när dagarna blir lite svalare.
I år tycker jag det finns riktigt mycket snyggt i butikerna, det är inte alltid det är så.
Hade lätt kunnat byta ur hela min garderob för en fräschare å något modernare snitt kanske.

Å andra sidan har jag så mycket kläder som sällan kommer till användning för man hinner inte.
Jag å många, många tusentals andra har ju arbetskläder å har inte de privata när man jobbar.
Ibland blir jag lite lätt trött på alla modereportage, speciellt i tv för allt, precis allt går ut på att du har ett 8-17 jobb på ett kontor el dyl.
Å det känns rätt fjärran mig å alla andra som jobbar med sånt där man har arbets-profilkläder som alla inom vården, bygg, restaurang mm.

Å shoppar man nu nåt så liknar det oftast det man redan har, man kör i samma spår.
Å ena sidan så passar man oftast i det man trivs med, å andra sidan kan man ju testa nå annat nån gång..... suck...
Men i onsdags morse så klickade jag hem ett par jeans å en poncho + 4 stolsdynor för 50 kr/2 pack.
Insåg att jag har 2 par jeans som passar, +4-5 kg räcker för att jeansen ska bli för trånga 😖
Har 2 par swingbyxor oxå men det är mer för dans än vardagsliv.
Å jag insåg att ena paret jeans börjar bli väääldigt slitna i grenen så ett par jeans fick det bli.
Superbra modell, lätt utställda, hög midja som håller in kärringfläsket å 2 knappar i linningen (på höjden alltså.) så dom sitter ordentligt.

Ponchon är nr 4 i samlingen men dom andra är lite för grova för att ha inne.
En tunnare modell, lagom lång i en skön, grå färg.
Älskar grått, mjukt mot huden när du blir äldre , behaglig färg för sinnena när man är hjärntrött.
Såååå snyggt att matcha  det med svart mascara å chiliröda läppar, mer behövs inte.
Men när jag sminkade mig sist (utöver mascara) vet jag inte å det är ju för att vi inte har vatten.
Utan rinnande ljummet vatten är det besvärligt att sminka av sig å obehagligt dessutom.
Har inte haft linserna sen vi kom hem från semestern heller av samma anledning, man måste ju hålla mycket god hygien när man hanterar dom.
Så jag längtar till den dagen vattnet kommer tillbaka.......

Stolsdynorna hemma i lägenheten börjar bli slitna, jag har tröttnat på att sy ihop sömmar som börjar spricka å band som lossnar.
Köpte dom för drygt 8 år sen innan jag flyttade in, gav 50 kr styck på Bauhaus i Kalmar.
Dom är ju helsvarta men dessa jag köpt nu är offwhite med rutmönster i mörkgrått, matchar mitt svartvitrutiga köksgolv perfekt tror jag 😊
Å för 25 kr styck så är jag mer än helnöjd !!!




Åker mot ön imorrn efter frukost å stannar till måndag.
Har sjukt mycket tvätt med mig hem så jag hoppas att det är ledigt i tvättstugan.
Men imorrn på valdagen är det kanske inte så många som planerat tvätta men man vet aldrig...
Har fixat en inflyttningspresent till lill-loppan + en krukväxt å så ska HON bjuda MIG på middag 😊

Å så höll jag på å krocka imorse..... 😖
Med EN TRANA !!!!!!! 😄
Å herregud, jag blev så snopen å rädd samtidigt, att möta en trana som spatserar tvärs över 27an på väg till jobbet var inte vad jag räknade med.
Den kom från vänster å det var mörk skugga på vägen så jag såg den inte först förrän den var precis framför bilen.
Men det var nog en unge, den var inte så stor men dom ser för roliga ut när dom går å hen verkade helt obekymrad om trafiken.
6 km härifrån mot Växjö vid Bramstorp ligger en våtmark till höger å där har vi sett både tranor å annat tidigare men att möta en på morgonpromenad är nog rätt ovanligt 😊
Jag hoppas den använder vingarna nästa gång, jag tror det är lite säkrare för den 😉

 Val imorrn.......
Ja, vad ska man säga, bara hoppas att folk röstar för en human framtid.... 💗


HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg