Stackars......


......... Moder Svea......
Vilket käbbel det ska bli i riksdagen efter gårdagens val... 😖
Den ENDA som vill verka över partigränserna är Stefan Löfven, de andra är som bitska terrier med grav PMS.....
Ett jävla tjäbbande om "jag ska minsann inte... jag tänker inte, bla, bla, bla......" , sätter sig på tvären som en tjurig 14 åring.
EN enda person behåller lugnet å det är Stefan Löfven.
Jag är grymt imponerad av hans lugn i hetsiga ordväxlingar från de andra.
Ja, herrejävlar säger jag, mycket ska man va med dom....
Å de är VALDA att leda sina partier å beter som i en sandlåda.

Å Sd som skröt om att JÅ skulle minsann bli nästa statsminister , ack, ack vad dom bet sig själva i arslet.
Förvisso ökade dom något men långt från sina 25-30 % som dom förutspådde via olika mätningar.

I Borgholm är vårt kommunalråd populärare än nånsin.
En person som kom till Lundegård som flykting från Banja Luka -90/91.
Han är oerhört respekterad av de andra partierna, man kan inte tycka illa om honom som person.
Man kan fråga sig hur deras integrering kunde bli så lyckad, de som kom från Balkanområdet vid den tiden??
Hur kunde dom komma in så bra i samhället när det är sån katastrof idag??
Visst var det lite småbråk då å då, det får man räkna med men inte var det som det är idag.
Eller hade man mer generellt respekt för varandra då??
Då fanns inga vakter i matbutiken pga stölder som vi haft i lilla Borgholm sista gångerna det varit flyktingar i området.

Är dom mer "lika" svenskarna i uppförande, seder å bruk??
Det klart, att komma från en del av Europa även om det i sydligare trakter så är det Europa iaf.
Till skillnad från de som kommer från Afghanistan, Somalia, Syrien å andra länder långt, långt härifrån.
Eller tog dom det till sig på annat sätt??
Jag jobbade för 2 bröder på macken som flydde kriget mellan Iran-Irak, den äldre kom oxå till Lundegård till en början.
Sen återvände han å tog över macken där jag sedan jobbade för dom de 3 första åren under min tid där..
De höll på sina seder, jag fick fantastiskt god mat vid nyåret bl a , som infaller 20-21 mars.
Men dom firade även jul med mat å julklappar, dels var brodern gift med en svenska å för deras sons skull, för att han inte skulle bli utanför i skolan.
Tja, nåt att fundera på kanske...

Anlände hem till lägenheten igår förmiddag, hade tur att kunna börja tvätta direkt.
Å sen vilade jag faktiskt hela eftermiddag mellan turerna i tvättstugan, jag var trött efter jobbveckan.
Men så skulle ju lill-loppan bjuda sin kära mor på middag å då slank även lillebror in så han fick oxå Jambalaya, mycket gott å kryddstarkt !!!
Hade soffhäng med dom till runt 22, då åkte jag å sonen åt varsitt håll för att hem å sova.

Idag har jag inte hänt så mycket mer än att jag kört hem till Småland igen.
Slank in på Ikea å åt middag, handlade lite i Hovmantorp på vägen.
Ömsom sol å ömsom regn på hemvägen.
Har plockat upp all ren tvätt, bara en massa strykning kvar.
Hade tänkt det ikväll men än ligger det ostruket å lär nog så förbli till imorrn iaf.
Imorrn börjar ny arbetsvecka för mig så kvällen får inte bli för sen....

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg