Fredag kväll.....





....... har det blivit......
Har inte gjort så mycket sen i tis kväll när jag skrev sist förutom jobbat.
Huvudvärken sen i tis hängde kvar ända till igår som en "baksmälla" men nu är det som vanligt igen.

Städade klart igår förmiddag, ett fantastiskt väder har det varit de sista dagarna.
Har bara gjort hälften vad jag brukar men resten får vara tills vi har rinnande vatten igen, det värsta är borta iaf.
Höstpyntat å myst in det, har gjort så gott jag kunnat.
Planen var att ge mig ut en runda igår men förstår inte varför det ska vara så svårt att prioritera sig själv före mycket annat??
Så det blev inget.....
Men får ta nya tag i helgen, åker hem till ön å tvättar på sön förmiddag å stannar till måndag denna gång. 

Idag så drog Mat 2018 igång, en stor matmässa i Växjö.
Slutade kl 14 idag så jag gav mig in i stan utan större förhoppning att hitta parkeringsplats.
Sa till dom på jobbet att det är bara om man har tur att komma precis när nån ska backa ut som man har chans att få nån plats.......
Å det var precis vad som hände, en alldeles osannolik tur att få så nära Stortorget.
Hela Stortorget är överbyggt, det är jättestort med mängder av utställare, många "bekanta" från Öl.Skördefest som startar 27e sept i år.

Fanns hur mycket som helst att stoppa i munnen, jag köpte med mig ett bröd å en påse blandade mandlar.
I konserthusparken fanns ett EKO kök, där dom lagar mat på varor med kort datum el utgånget datum.
Fanns allt från fruktsallad, bröd, maträtter, dessert å bakverk.
Sen fick man swisha vad man tyckte maten var värd men för 30 kr kunde en elev i Malawi äta sig mätt en hel vecka.
Nåt att tänka på.....
Dom hade även SM i utematlagning över öppen eld, 6 olika lag tävlade.

Själv försöker jag slänga så lite som möjligt, ta tillvara lite halvsunkiga grönsaker i grytor å dyl.
Både för plånboken å för respekt för maten.
EKO köket hade besök av kändis-å-tvkocken Tareq Taylor som stod å rev rödbetor till nåt??
För att få nån bra bild så var jag å en annan halvvägs in i köket men då kom en å sa att vi faktiskt fick flytta på oss.
Ooooooops.......inte riktigt meningen att komma så nära 😄
Nu är väl inte han den "roligaste" av kändiskockarna sådär å han kan inte filea en makrill kan jag säga.
Han gjorde ju en nordisk matresa å både jag å min arb.givare såg det men kära nån säger jag.... 😏








Här blev det fläskfilépanna å pommes ikväll, sen ska vi ha hallonpaj å lite grädde.
Köpt a la ICA Maxi tyvärr, blir så mycket disk att baka själv nu.
Att handdiska är väl ingen big deal när man har rinnande vatten, det har jag gjort sen -04 men utan rinnande vatten är det överjävligt bökigt alltså...... 😖

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg