Helgen....


.... är slut även för mig om några timmar, imorrn är det jobb igen.
Igår fixade jag med "nya" bilen, plockade ur å sorterade det som fanns i den gamla.
Hittade FEM isskrapor, nog för det är bra att ha men FEM stycken liksom??
Ett par kryckor? toapapper (alltid bra att ha....) vinylglans, en ficklampa, en tändare, pennor, ett gäng servetter å lite annat smått å gott.
Vi är inte riktigt överens än den lille gröna å jag men det kommer väl.

Hann städa ur den, sen fick jag springa mellan regnskurarna så den lille blå fick vara till idag.
Men idag på förmiddagen så dammsög jag den å torkade ur dammet så nu är den klar för vad som än väntar den.
Blir nog att köra hem den till ön så får pappa ombesörja resten.
Även om kroppen är trött på honom så funkar huvudet ypperligt iaf.

In till stan, till jobbet å tanka vatten.
Handlade en del på Maxi, mycket kött.
Kyckling å karré i div olika skepnader som nu ligger i frysen.
Vidare in till stan för att duscha å sen till kiropraktorn för att möblera om benhögen lite.
Men det var inte riktigt så illa som jag befarade men nu börjar jag känna av efterverkningarna av behandlingen.
Så jag tror jag sover rätt gott inatt.
Jag får ju vila imorrn eftermiddag då jag slutar kl 14 på tisdagar så det ska nog gå denna gången oxå.

Ska bli gott att komma hem till helgen, vädret verkar bli sådär men huvudsaken det är uppehåll å inte full storm så får man vara nöjd.
Det mesta är under bar himmel, tufft för säljarna om det är skitväder, besökarna kan ju gå in å värma sig men det kan ju inte alltid dom.

Ser fram emot kommande tv säsong, "Vår tid är nu" börjar ju på måndag.
SVT's bästa serie nånsin under min levnadstid, fantastiskt tidsepos under många år.
Å så Bönderna....hoppas på mer  "seriösa" deltagare i år, förra året var det för mycket strul alltså....

Men nu får det bli lite tv å vila.......

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg