Om....



........ några timmar så slutar jag jobbet å då väntar 6 dagars ledighet med sambon.
På dom 6 dagarna ska vi hinna med Ölands skördefest, Köpenhamn å Oslo.... 😊
Som en av mina kunder ikväll utbrast när jag förtäljde det hela:
Det lät..... eeeeeeeeeeh..... intensivt..... 😄 

Jo, så är det ju, allt el inget...
Finns ju inget LAGOM men det blir nog bra.
Har haft en intensiv dag, började med att betala räkningarna, städade av toalett, sovrum, kök.
Ska hiva ur sängkläderna imorrn å bädda rent, jag måste ha ett tjockare täcke nu.
Inte så jag frusit men riktigt avslappnat har jag inte sovit.
Tog en tunn fleecefilt inatt som extra värme å jag sov mycket bättre.
Började packa lite för helgen, behöver både varma kläder å festkläder.
Så får vi se vad det blir av det.....

Ingen hörde av sig från bilfirman igår om bilen så vi åkte dit innan vi började jobba.
Då hade dom ännu inte hämtat min bil då dom var kort om folk så den stod ftf kvar på Biltemas parkering.
Men han skulle åka direkt å gjorde förmodligen så för det tog 30 min så ringde han.
Då hade bilen startat direkt....... suck......
Dels har den stått ett tag så spärren har väl släppt å sen hade jag med mig den s k huvudnyckeln så nån kombo där funkade.
Den där jävla startspärren på bilen kommer göra mig gråhårig.... 😖
Jättebra med ett stöldskydd som det är men det ska ju gå att häva den direkt med huvudnyckel/rätt bilnyckel direkt.

Intensiv eftermiddag-kväll på jobbet.
Hann inte ens äta klart, jag fick slänga det sista till slut.
Plockat i ordning lite här hemma, exmaken ska ju åka till italienskan i nästa vecka så jag har handlat som han ska ta med sig till henne från mamsi   😍
Vi hinner ju hem till ön innan han åker iväg så det är enkelt fixat.

Nu tittar jag på Miljonärsmordet i Förlösa-mordet på Göran Lundbladh.
I stil med Arbogafallet men här så fanns en kvinna från Missing people, Therese Tang,  som hade stor sinnesnärvaro att närma sig en av de misstänkta som visade intresse för henne å till slut få fram ett erkännande 2 år senare.
Då hittade dom oxå kroppen då han avslöjade det för henne. 
Hon hade ju full täckning bakom sig av polisen å div säkerhetsarrangemang.
Men att kunna hålla sig så iskall å vänta in erkännandet måste ha varit en enorm psykisk påfrestning.
Så in i detalj planerat, gravplatsen grävdes dagen innan, det är riktigt sjuk ondska.....
En vecka senare så började dottern å pojkvän att tapetsera om å renovera hans hem, allt för att dölja mordet.

Nu får det nog bli att stänga ner det här, gå å diska å sen får det bli sängen.

HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg