Halva.......





.......... september har passerat.... 
Idag har det varit lite småkyligt, lite ovant att behöva tänka på ytterkläder utöver en hoodjacka.
Har varit en trött helg men så är det, lör kväll är ju min fre kväll  då jag har lite förskjuten vecka.
Å i fre kväll så gick luften ur mig fullständigt så några fyllda lövbiffar blev det icke, det blev en kebabrulle...
Men lövbiffarna smakade utmärkt bra igår kväll så det gjorde inget.

Det har varit en omtumlande vecka för oss.......
I tis natt när sambon körde hem från jobbet så hade han 800 m kvar innan han var hemma men då tyckte SEX stycken grisasvin (vildsvin alltså..) att dom skulle springa över vägen.
Han träffade 2 av dom med bilen.
Är tacksam att han klarade sig helt oskadd utöver allmän ömhet första 1-2 dagarna.
Så han får nog inte tillbaka sin bil, det kostar för mycket att laga den.
Han har bara haft den sen i dec -17, splitterny, "skräddarbyggd" efter hans eget önskemål så det var synd.
Men det är bara materiellt, är evigt tacksam att han klarade sig.... 💗

Jag håller på å letar annan bil, jag kostar inte på min gamla nåt mer.
Jättekul att kolla bilar i början...
Men tyvärr är det så med begagnade bilar att det ser ofta bättre ut än vad det är i verkligheten.
Vi var å kollade på en bil i Nybro idag men besvikelsen blev stor.
Vi var beredda att åka till Helsingborg idag å kolla på en bil men efter vissa efterforskningar så avstod vi det.
En del uppgifter stämde inte med vad som stod i annonsen när sambon kollade det så varningsklockor ringde högt.
Å det finns ett överflöd av bilar på Blocket så man vet inte hur man ska sålla, man blir rent snurrig till slut.

Imorrn har jag fullspikad dag, känns "sådär" då det är sista lediga dagen för denna helgen.
Kbt på förmiddagen, 2a gången jag ska dit så jag får se vad hon säger.
Förra gången var det att gå igenom allt som hänt, jag är väl måttligt entusiastisk om det men jag har frikort så visst kan jag gå dit några gånger.
På eftermiddagen ska jag på besök till Hälsoenheten då jag fick fysisk aktivitet på recept av läkaren för några veckor sen.
Är väl lika skeptisk där kan jag säga.....
Jag har inte fetma, jag håller igång med pw å löpning när ork finns.
Nu är det 2 veckor sen sist men ska försöka ta mig ut imorrn bitti.
Dom har inga aktiviteter -träning där utan dom hänvisar-guidar till rätt anpassad träning för personen.
Jag väntar på kallelse till röntgen för nacke-bröstrygg men det lär nog dröja tyvärr.
Men jag får se.....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg