September....





....... har gjort sitt intåg......
Igår jobbade jag som vanligt, en intensiv dag, en hel del "strul" så det var skönt att få stänga när klockan var strax över 14.
Men jag blev sen iväg från jobbet,  sen åkte jag hem till en jobbarkompis å fick lämna mina arbetskläder så tvättade hon det åt mig.
Vidare till gymmet för att duscha så jag var hemma 16.30......puh.....

Sambon hade fixat så bakpotatisen stod i ugnen så hade jag med räk-å-kräftröra från jobbet.
Det fick bli en enkel lördagsmiddag för vi skulle ju iväg på dans.
Fixade mig i ordning så gott det gick utan vatten, klädde oss å hämtade tvätten först å sen vidare till Braås för dans till Larz Kristerz.
Sambon jobbar ju i Braås, Volvo ligger bara nåt stenkast därifrån så för honom var det som att åka till jobbet 😊

Jag var väl lite tveksam till hur kvällen skulle bli men en sån kväll det blev 😄
Dom var riktigt, riktigt bra igår !!!
En suverän danskväll blev det !!!
Ibland är det mer party än dans när dom spelar å då blir dansmusikkvalitén sådär...
Men igår så bjöd dom verkligen på suverän dansmusik !!!

Nu hade jag redan räknat ut innan att ju längre kvällen led, desto "fullare" blev dansgolvet om jag så säger...
Sen vill ju arrangören sälja sprit å öl å då spelar dom 45 min, sen 15-20 min paus å sen upprepas det varje timme.
Allt för att folk ska "hinna" köpa sprit å öl å bli fulla.
För ju fullare dom är, desto mer köper dom å desto mer pengar tjänar dom.
Jag tycker väl "sådär" om det konceptet om jag säger så..... 😖

Men en positiv sak var att foten orkade bättre igår innan den började protestera.
Å det klart, med kortare danstid å kortare men fler pausar så får den vila utan att hinna stelna till så det var bra.
Men de sista 15-20 min så blev det bara paaaaaaaaaarty så då gav vi oss.
Men en kul danskväll i glada dansvänners lag å sambon träffade ett antal jobbarkompisar så var det sannerligen värt allt omak för att åka dit.



 Fantastisk sömnad å dekorationer på deras scenkläder.

 Så idag har det varit en riktig slappesöndag.
Vi hade en riktigt pysmysig söndagsförmiddag i varsin hörna av soffan idag.
Trött i benen å fötterna av jobbveckan å så intensiv dans igår kväll så så mycket har inte blivit gjort.
Dock har jag hivat ur sängkläderna å bäddat rent, åkte in till stan å duschade på gymmet, handlade lite.
Dagens middag blev kycklinggryta med curry, kokosmjölk, sambal, mangochutney å jordnötter.
Mycket smaker i den, den ska jag göra fler gånger.

Imorrn ska jag börja höststäda, så gott det går utan rinnande, varmt vatten.
Ska ta fönstren utom de i vardagsrummet ut mot sjön, det får bli när vi har rinnande vatten igen.
Höstpynta, byta dukar osv, ska bli roligt att få göra höstmysigt.
Likaså golven får bli det som behövs, resten får vara tills senare.
Det har blivit lite vatten i brunnen men inget som går att sätta igång systemet på tyvärr.

En suverän version på Prince "Purple rain.."

 HA EN BRA KVÄLL !!!
 
 


 

Kommentarer

Populära inlägg