Sensommarvärmen.......





........ kom tillbaka för en kort visit....
Har varit ljuvliga dagar men nu är annat väder på G, riktigt höstrusk å stormigt.

Har haft mycket långa å intensiva dagar.
I måndags så var jag ju "ledig", från jobbet iaf...
Jag åkte hemifrån 9.10 å återkom kl 18.10...
Hade ju möte med kbt-kvinnan på förmiddagen å innan dess så ville jag ju duscha så det var bara att åka iväg tidigt.

Men njaaaaaäääe...... hon undrar väl som jag, lite vad jag gör där??
Du är ju en förnuftig å sansad kvinna..... 😉
Så jag har en tid om 4 veckor, sen får det nog vara tror jag.
Vidare till jobbet å tanka upp vatten.
Tillbaka till stan för möte på Hälsoenheten.
Samma där, vad gör du här?? typ.....
Inte har du fetma, du har tränat å har vardagsmotionen osv.. 

Men hon gav mig tips på personer som kan hjälpa till att hitta träning för mig.
Jag väntar ju oxå på kallelse till röntgen för nacke-bröstrygg så får man se vad det säger.
Mitt problem med träningen är att hitta en hållbar nivå, som jag orkar med med ett heltidsjobb samtidigt som det ska ge effekt.
Jag har ju i bakhuvudet vetskapen om vad jag tidigare har presterat på gymmet å när man inte kan hålla samma höga intensitet så känns det rätt meningslöst.
Gå där å fjutta runt lite 2 ggr/veckan , det tar ju faan 10 år för att få nåt resultat 😞
Jag är ju lite så, allt el inget tyvärr.....
Vardagsmotionen ligger ju lite på is, mest pga att jag inte kan duscha hemma men det löser sig så småningom på nåt vis.

Sen mötte jag upp sambon å vi började kolla på bilar.
Jag måste få tag på en annan bil å det är kul till en början.....
Ångesten är stor när man inte har pengar å måste köpa en begagnad bil billigt.
Ena bilen har det felet, nästa nåt annat....
Men så är det med begagnade bilar å ångesten å frustrationen är enorm att man inte har möjlighet att köpa en BRA bil för kanske 100 000 kr utan man får hoppas på att biljäveln håller några år....
Sambon har lagt ner enormt jobb att leta bil till mig, jag blir helt nollställd av allt som flashar förbi, jag kan inte hålla isär allt vi läst.
Det blir för mycket för min trötta hjärna å jag kan inget om bilar på så sätt.
Men kanske det börjar knyta ihop sig, hoppas bara att det är så bra som det verkar.

Jobbade till 14 igår, sen åkte jag hem å la mig på altanen.
Så gott att ligga i solen, det har jag inte gjort sen i juli.
Pratade med italienskan å fick både roliga å sorgliga nyheter.
Roliga är att hon ligger etta i nån slags seriehoppning i både 90 cm å 100 cm klasserna.
(jag är liiite dålig på italienska, att översätta...)
Nu är hon-dom kvalificerade för semifinal som går i norra Italien men hon visste inte än om dom skulle åka.

Det sorgliga är att gammelhingsten Grandino somnade in i måndags av hög ålder.
Hela 24 år blev han, har hoppat allt som går att hoppa utom OS.
Redan för 5 år sen när jag var där så var han "pensionär" å levde ett synnerligen behagligt pensionärsliv om än att han redan då var lite stel i kroppen, lite hopsjunken över ryggen å några gråa strån.
Han fick gå i skrittmaskinen 30 min/dag, bli kliad lite bakom örat, fri från prestationskrav både på hoppbanan och i aveln.
Men det klart, att trippade det förbi en söt liten hästfröken så var man ju tvungen att sticka ut huvudet å vifta lite på öronen å markera sin närvaro 😄
24 år på en stor häst är rätt fantastiskt, en ponny kan ju bli i vissa fall uppåt 27-28 år även om det inte är helt vanligt men så skönt att bara få gå å strosa tills man själv lägger sig ner å somnar in.
Nu får han beta på det evigt gröna ängarna.... 💗
Ett värdigt avslut för en fin avelshingst å kär familjemedlem.

Lång dag på jobbet idag, varit varmt å skönt ute.
Men nu väntar väl höstens 1a riktiga storm, får se hur mycket vi får av den.
Imorrn förmiddag har jag mycket jag vill göra när jag är ledig, tyvärr tror jag att jag kommer ligga i huvudvärk men man kan ju hoppas att ha lite ork att göra nå vettigt.

Fina Grandino.... 💗

 HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg