Fredag.....

......... har det blivit.....
Skulle bloggat igår men så blev det inte, är ofta för trött för att göra nå annat än slösurfa å så ett öga på tv'n.
Vi fick ett ledsamt besked igår, ytterligare en av våra dansvänner har somnat in.
Cancern har skördat ännu ett offer.......
Man blir bara matt.......  😟
En dansglad kvinna , strax över 60 år vars tid var ute nu.
Vila i frid å tack för din vänlighet.....

Idag efter jobbet åkte jag in till stan, till gymmet å duscha, sen fixade jag 3 av årets julklappar 😊
Bara 3 månader å tio dagar till julafton...... 😄
Vidare till Åhléns för dom hade 20% på Body shops produkter men inte det jag var ute efter.
Tittade på annan makeup, är sååå sugen på lyxig hudvård å makeup, den kommande tiden gör min hud snustorr. 
Får se om jag tar en tur inne på GS imorrn efter jobbet,
Sen in på KJ Store å tittade på en top, det fanns men jag kunde inte bestämma mig riktigt så det fick vara så länge. 
"Asta" skrev om väskor, är oxå sugen på en ny svart? väska men jag köpte en i vintras så det får väl räcka med den så länge.
Till jobbet har jag en gråsvart tygväska som jag kan tvätta mellan varven, det är ett måste tyvärr.

Igår förmiddag så letade jag inspiration bland alla mina recept, sen åkte jag å storhandlade innan jobbet.
Nu är dagarna kyligare om än soligt mellan varven så nu kan man laga mer "höstig" mat.
I tis gjorde jag Het soppa med baconströssel, jag känner tyvärr en viss strävhet i halsen som jag inte gillar.
Ikväll ska vi ha fylld lövbiff, klyftpotatis, rödvinssås å sallad.
Ev slänger jag ihop en äppelkaka oxå som vi kan ha till dessert.


 Snuvsoppa 2 prt:

1 potatis
2 palsternackor
2 vitlöksklyftor
1 msk rapsolja
2 dl vatten
2 dl mjölk
1 msk riven/hackad färsk ingefära
½ röd chilifrukt
salt å peppar

1 pkt bacon

Skala o skär potatis, palsternacka o vitlök i bitar o fräs i olja i en kastrull i några minuter.
Häll på vattnet o mjölken o tillsätt chilin o ingefäran.
Låt koka ca 10 min.
Mixa den slät o smaka av med salt o peppar.
 Finstrimla bacon å knaperstek, toppa soppan med det.
Servera gärna med en bit surdegsbaguette el plättar till efterrätt..

Gjorde en jättegod remouladsås i helgen när vi hade lax.
Såååå enkelt att göra själv å man kan ju justera curryn efter eget tycke.





2 dl mat.yoghurt
½ dl majonnäs
Finhackad inlagd gurka elt bostongurka
½ finfinhackat äpple.
Curry efter eget tycke, ca 1 tsk tycker jag är lagom.
 
Rör ihop allt, smaka av med curry, salt å peppar.
Låt stå kallt en stund å servera till fisk el rostbiff

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg