Åter.......

...... i Småland....
Jodå, jag gav mig ut till stadens skoaffär på Annandag påsk å inhandlade ett par MBT skor.
Vi pratade lite om skorna-sandalerna å hur länge sen jag köpte 1a paret.
Det är ca 15-16 år sen, den skobutiken var först i Sverige som skoaffär att marknadsföra dom å jag var en av de första att köpa ett par.
Se där ja, mer än jag visste innan 😊



Vi åkte från ön vid 13 tiden å hade väl vissa farhågor om köer men det var som en vanlig "söndag" i april.
Man kunde sannerligen inte märka att det varit påsk på trafiken iaf...

Igår så röjde jag upp all ren tvätt, svabbade av lite å snyggade upp här hemma så det håller över helgen iaf.
På måndag får det bli en riktig städning, veckorna rinner iväg som ett vattenfall, över 2 veckor sen vi kom hem.
Sen skulle jag cykla till affären.....
Det blåste ju utav hällbetsjärnvägar alltså men jag trodde inte det skulle vara sååå farligt...
Hann inte långt, kanske 300-400 m när en riktig kastvind fick mig att tappa balansen å slängde mig rätt in i vajerräcket...
En jävla tur att det var åt vänster å inte åt höger för då hade jag hamnat mitt i vägbanan..
Jag har så ont i kroppen idag, axlar, rygg å allmänt mör...
Blev vila i solsängen i strålande sol efter det.

På eftermiddagen drog jag in en snabbis till GS för att shoppa lite på Kicks.
Skönt att gå där anonym å inte i företagets kläder, sen hade jag erbjudande som gick ut igår.
Ansiktscremen börjar ta slut så det inhandlade jag en ny från Lumene samt en "boost".
Så jäääädrans vad jag ska "glow-a" i nyllet framöver  😄






Jag gillar Lumene's hudvård, den passar mig perfekt.
Skapligt prisvärd är den oxå om än inte direkt billig.
Så nu får det vara med shoppandet ett tag 
Lönen kommer imorrn så det är dags att betala räkningar igen, deklarationen ska in...
Blev bara en dag i mars jag jobbade på sjukhuset, blir en dag i april oxå, på söndag.
Fick in det igår å har sån tur att det är pinglan B som styr i helgen så det ska bli skoj att jobba med det skiftet, alla, med nåt undantag, är pigga å glada å fräsiga.

Har haft en otroligt lugn dag idag på jobbet, folk är väl lite mätta på sill å lax efter påsk. 
Har börjat planera Valborgshelgens meny lite löst, vi svälter ju inte ihjäl direkt...
Blir nog en italiensk kycklinggryta på Valborgsafton å inkokt lax med kall citronsås å smörslungad sparris på 1a Maj.
Får se vad jag hittar på fre-lör denna helgen..

Jag kommer sakna att jobba med fisken, kommer sakna många av kunderna när jag slutar om ca 3 veckor..
En del är kanske kunder på mitt nya jobb, det vet jag inte än men man lär ju känna dom efter så länge.
Men allt annat blir bara bättre för mig men en förändring är alltid påfrestande men med tiden så faller man in i nya rutiner.
Men en skön känsla att FÖR EN GÅNGS SKULL sett till mitt eget bästa å inte nån annans.
Sambon sa häromkvällen: 
Är det verkligen så, att VI ska få riktiga helger tillsammans ÄNTLIGEN !!!
Att helgen får börja fre kväll å sluta sön kväll å inte börja sön morgon å sluta sön kväll...
Ja, 3 av 4 helger blir det så iaf, jobbar ju några timmar lör-sön var 4e helg.

Men nu får det bli lite tv å sen sängen....

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg