Fredag.....


.... har det blivit....
Dagarna rinner iväg, ibland får man mer jobb än man tänkt sig 😊
Men det är märkligt, antingen lever man på smärtgränsen ekonomiskt eller så drunknar man i jobb, det finns inget mittemellan.
För nuv har jag ju TRE jobb, ordinarie på fiskaffären, extra på sjukhuset å så nya jobbet där jag börjar om 3 veckor.
Nu blev det så att jag jobbar på sjukhuset på söndag å nya jobbet på måndag å resten av veckan till nästa lördag på fiskaffären, då är det 11 dagar i sträck.
Sen ska jag hem till ön 5-6 maj så på eftermiddagen 6e maj kan jag pusta ut.... puh...
Men dessa 3 jobb ska bli EN heltidstjänst så småningom, då får jag ordning på livet igen.... 💗

Nu har jag bara halva dagar på fiskaffären nästa vecka då det är helgdag på onsdag men man är ju iväg precis alla dagar.
Hade ju tänkt städning på måndag men får ta det imorrn eftermiddag, idag slocknade jag som en liten spädgris på sängen.
Har sovit uruselt inatt, jag som brukar somna inom 3 minuter låg vaken till efter midnatt igår.
Vaknade när sambon la sig vid 2 tiden å vakande 5.30, snacka om zombie idag.
En extra timme på jobbet blev det dessutom så det tog inte lång tid innan jag sov, en hel timme blev det men det var välbehövligt.

Glömde ju telen hemma igår eftermiddag.
Å i vanliga fall är den stendöd typ men när man glömmer den EN ENDA JÄVLA EFTERMIDDAG så har den gått röd.
Mejl, sms å sonen hade ringt.
Vilket han gör var 3e månad typ..... 😄
Jo, han hade kört förbi vårat (har praktik) å sambon hade stått ute vid infarten på väg till jobbet.
Frågade sambon om han (sonen) hade vinkat åt honom??
Vinkat??!!
Han drog på allt han hade med alla ljus å signalhornet vrålandes så det var svårt att missa 😄😄😄
Åååh,  han älskar att ligga på vägarna,  om en månad tar han studenten 💗
Lill-fisen, den yngsta har vuxit upp, dom är så fina alla 3 💝

Mjahaja, det blev att stuva om i matschemat när jobben trillade in.
Helgens meny är följande:
Fre- Italiensk kycklinggryta å ris, toppad med strimlad salami å mozzarellaost.
Lör: Laxpasta med skaldjurssås å grönsaksblandning
Sön: sambons ansvar... 😉
Mån- Hamburgare
Valborgsafton: Grillad ryggbiff, klyftpotatis, sallad, BBQ sås.
Ons 1a Maj: Inkokt lax, potatis, kall citronsås å smörslungad sparris.

Nu är det Lets Dance 😄

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg