Då......





....var 21 åringen firad 💖
Vattnet gick 6.40 morgonen den 20e april men hon tänkte minsann inte komma ut bara sådär....
Nänä.....
No way Jose....
Icke sa Nicke så det var bara att vänta..... suck...
Kl 8 den 21a satte dom värkstimulerande dropp men inte förrän kl 23.34 är hon född. 
På morgonen den 22a började hon kräkas våldsamt, tappade temp så det blev ilfart upp till små-land (idag Neo-vagga).
Dom la henne under värmelampa som en liten kyckling å så kräktes hon gröngulsvart sörja..

Hon fick sond i näsan, dom sköljde hennes magsäck, hon hade under förlossningen el från det att vattnet gick fått i sig fostervatten å blod från mig.
Det lilla, lilla ansiktet var alldeles blekgrönt, lilla hjärtat så pyton hon mådde alltså.. 💗😪
Dom sondmatade henne men tyvärr kunde hon inte ta till sig det för det var det första som kom upp när dom sköljde magsäcken på henne.
Sörjan hon fått i sig låg som ett lock i magsäcken å hindrade att ta upp bröstmjölken.
Inte förrän på 4e dagen hade dom fått bort allt, då började hon själv aktivt söka efter mat å vilja äta.
Så det blev en lite tuff start för henne 💗

Har alltid varit en  liten kavat å frimodig ung dam, alltid gått sina egna vägar.
Vid dryga 2 års ålder hade hon ett helt eget språk, det var bara för oss att lära sig det.
Alltid varit så älskvärd mot allt å alla, idag jobbar hon som dagisfröken (okej, barnskötare) på det dagis hon gick på som liten.
Så ett par av dom är hennes kollegor idag 😄

Födelsedagen förflöt i lugn å ro.
Endast dom allra närmaste var där, precis som hon vill ha det.
Av mig fick hon en tekanna a la ERNST ( I det vackra bor det enkla...) å en packe engelska biscuits.
Så nu kan hon bjuda sin bästa kompis på ett Afternoon tea 😄
Hon blev så glad för det så det var roligt... 😊

Jag fixade enkel middag hos mina föräldrar, min moster stannade över middagen oxå.
Sen gick vi hem till mitt, tog upp balkongmattan å la på den så idag blir det frukostpremiär på balkongen 💗
Vi var riktigt sega igår kväll så så mycket mer blev det inte.
Får se om sonen dyker upp idag, han ville ha arbetsbyxor lagade...
Annars är jag åter om 2 veckor, hade fått kallelse till mammografi mån 6e maj som låg i postboxen.
Perfekt dag (är ju ledig än så länge på måndagar..) å perfekt tid.
Å ALLA är så glada för min skull, att jag fått ett nytt jobb !!!
Ska gå till stadens skobutik å äntligen kunna köpa mig ett par MBT sandaler till nya jobbet.
Har ju inte kunnat ha dom i fiskaffären då dom dels blir hala på vått golv, dels tål inte sulan vatten (dåligt men så är det...).

Har slitit ut 2 par sandaler å ett par walkingskor av MBT på tiden jag jobbade på macken-campingarna.
När jag köpte 1a paret för sisådär 15 år sen blev jag av med 75% av spänningarna i axlar å bröstrygg Så för mig är dom värda sina pengar även om det är sinnessjukt att lägga så mycket pengar på ett par skor.
Jag hoppas jag får samma effekt idag av dom.

Nån gång mitt på dagen vänder vi åter mot Småland, jag är ju ledig imorrn, finns ingen fisk att få tag på förrän onsdag men sambon jobbar ju kväll denna veckan.
Jag ska städa av lite hemma, åka in till stan å shoppa lite ansiktscreme å sen åker jag nog till klubben.
Kurserna är slut så det är socialdans, får se om det är nå folk.  

Lite bilder på födelsedagsbarnet 💗




 Hon är grym på fotmassage....

 HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg