En......


...... förändringens vind har dragit förbi sista dagarna...
Jag har valt att säga upp mig från mitt jobb, jag har fått ett nytt.
Den 20e maj börjar jag på mitt nya jobb, jag har en skön magkänsla inför det.
Det kommer att bli bra, riktigt bra tror jag...

Alla jobb inom butik, restaurang å dyl är slitjobb men det finns bättre å det finns sämre å detta är ett av de bättre.
Jag skulle ju provjobba i måndags, sen skulle en annan provjobba dagen efter å sen skulle hon bestämma sig.
Men det tog bara 3.5 tim så sa hon att "vi kör på det här, kom så skriver vi papperen..." 😄

Jag får EN heltidstjänst, jag slipper pussla med sjukhuset för att få ihop det.
Jag jobbar endast var 4e helg, några timmar per dag , inte varje lördag nonstop....
Jag får avtalsenlig lön med min erfarenhet inräknad, månadslön med alla  förmåner det innebär.
Att få sjukersättning när man är sjuk å behöver vara hemma, vare sig det är 3-7-10 dagar.

Jag utmålar mig inte som ett offer, jag har accepterat villkoren för jag hade inget val vilket gör det än sorgligare.
Dessutom kommer jag bort från kylan, förra vintern var nästintill smärtsamt kall...
Fy inihelvete vad jag frös förra vintern när det var -10- -18C flera dagar å flera ggr.
Min kiropraktor sa åt mig sist jag var där att "ibland när du gått härifrån undrar jag vad fasen du stannar kvar där för när kroppen tar så mycket stryk av det..."

Jag kommer att få "semester" i år, minst 2 veckor så vi kan åka ner till hans hemtrakter i s.v Polen som tidigare .
Så fort jag vet vilka veckor det blir så bokar vi båtbiljetterna, då är det högsäsong å tryck på biljetterna. 
Det går inte att boka nån vecka innan om man inbillar sig det..
Givetvis ingen betald semester från det företaget, det blir ju nästa år men bara att få vara ledig en tid med sambon under sensommaren är gudomligt för det trodde ingen av oss.
Kanske jag kan komma iväg några dagar till italienskan i höst, alldeles, alldeles för längesen jag var där 😢 

En blyväst har släppt från kroppen....  💗
Nu kan man kanske få lite mental lugn å ro å bygga upp sig själv igen psykiskt.
Få tillbaka ett liv vid sidan av jobbet, få tillbaka lusten att gå på dans..
Få ork att börja träna igen, för att det är kul å skönt, för att få igång kroppen igen..

Idag har det varit rätt lugnt, som en vanlig fredag.
Imorrn blir det 22a dec light kan vi säga men man kan bara ta EN KUND I TAGET, så är det bara...
Men när jag kommer hem imorrn kväll ska vi äta lite gott å smygstarta påsken 💘

HA EN BRA KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg