Luften...

... gick ur mig i veckan....
Trött både fysiskt å psykiskt, det är sånt man inte kan vila bort el semestra bort men det ger sig kanske med tiden hoppas jag.
Tyvärr har jag biverkningar av det, rabieshelvetet har blossat upp på BÅDE överläpp å ett mindre på underläppen.
Å så Spaniens sol mot Sverige aprilväder... 😖
Väldigt längesen jag hade det men det suger r*v alltså.... 😖

Onsdagen var väldigt lång, vi la in massa sill å fixade inför påskveckan.
Torsdag förmiddag var jag inne en sväng till stan, hem ett par timmar å sen till jobbet.
Jobb igår å idag, tiden rinner iväg......

Ja, påsk närmar mig sig med stormsteg , jag påskpyntade lite igår.
Jag brukar inte sätta fram så mycket för så få dagar men lite är kul att ha iaf.
Blir ju mycket jobb i nästa vecka, roligt att kunna njuta av nåt iaf.

Igår hade jag velat grilla men han var inte så sugen på det så det fick bli stekpannan istället.
Vitlökssnäckor (manglad flankstek fylld med vitlöksost) rostade rotsaker, sallad å het sås.
Sååå makalöst gott det var !!
Flankstek är en o-mör del å kan vara lite "seg" men igår var det så mört å jättegott.
Idag  gjorde jag Chicken Fajitas, inspirerad av förra veckans Spanienvistelse.
Imorrn får det bli sweetchilimarinerad lax, potatis, kall mangosås å smörslungad sparris.

Måndag är jag upptagen i stort sett hela dagen å kl 15 ska jag till frissan !!!
Tjo-hoooooooo....... så skönt det ska bli !!!! 😄😄😄
Så det får bli en cowboygryta till kvällen så är matlådor fixade hela veckan till torsdag.
Sen kan vi ha nå lätt bara när jag kommer från jobbet.

Har tittat på Stjärnornas stjärna ikväll 😃
Vilken operaföreställning dom bjöd på med nåt undantag !!!
Mariette är nåt alldeles extra, hon sätter genre efter genre klockrent !!!
Å den lilla Renaida, jag blir inte förvånad om dom 2 står i finalen, vilken föreställning hon bjöd på !!
Men trots att jag är LK fan så borde Jakob varit kvar å Peter åkt ut.
Peter fegade lite, han har en sjujäkla röst, volym å skulle kunna dra på för fullt.
Hade han sjungit Toreador el Nessum dorma så hade han gjort det med bravur, det är jag fullt övertygad om.

Men Richard Söderberg, vilken fantastisk person å personlighet !!!
Han är född till att vara operasångare, sannerligen !!! 
En man som verkligen kan bära upp makeup å blingiga armband å ha sån fantastisk power !!!
Mötte jag honom skulle jag verkligen bli starstrucked 😄

Imorrn får det bli lite av varje...
Måste tvätta av köksfönstren iaf, baka bullar, ta hand om tvätt å en del annat.
Återkommer imorrn kväll med smarriga recept inför påsken 😊





Nessum Dorma, Paul Potts, Britain got talent 2007


HA EN BRA KVÄLL !!!

 

Kommentarer

Populära inlägg