Då......

...... är vi tillbaka i vardagen......
De som hängt med mig på fb har fått en uppdatering varje dag men för er andra så kommer här en sammanfattning.

Vi gav oss iväg i måndags morse vid 7.30 ungefär, -6.6 ute...
Fifaan så kallt det var i "sommarkläder", hua...... 😖
Jag hade aldrig varit på flygplatsen i Växjö men det tog oss bara 25 min att åka dit, jag trodde faktiskt det låg lite längre bort.
Väl incheckade så träffade vi kära bekanta från Borgholm som skulle på minitrip till Alicante så vi konverserade om stort å smått till det var dags att gå ombord.

En betydligt behagligare flygresa än förra året då jag var rätt risig i förkylning å resan gick rätt fort.
I Alicante var det fantastisk väder men vi fick vänta en timme på en buss till Torrevieja så vi tog en sallad på ett café på flygplatsen.
Sinnessjukt mycket folk vid bussen, folk vräkte sig framåt, jag betalade biljetterna, han stod bakom mig som en mur för jag inte skulle knuffas omkull.
Tog biljetterna å satte oss.

En timme till Torrevieja men hade tur att det gick en buss till Pilar de la Horadada på 5-10 min, sen det tog ytterligare ca 50 min innan vi var framme.
Taxi sista 4 km till Torre de la Horadada som vi skulle till, då var kl 18.15 när vi var framme.
Då insåg jag att jag aldrig fått någon växel på bussen, jag blev av med 6 E.
Jag tog biljetterna å stoppade ner dom i väskan, tog för givet att jag fick växeln oxå, det var ju sån trängsel så jag reflekterade inte över det.
Även om det "bara" var 66 kr i svenska pengar så var det rätt surt... 😒

Väl i lägenheten så satte vi bara in väskorna, satte på värmen å gick ner till stadskärnan för att äta.
Sen gick vi till supermercado för inköp av lite frukostmat, sen var vi rätt möra kan jag säga.
Väderprognosen var ju "sådär" för kommande dagar men vi hoppades det skulle bli bättre.

Citroner


Tisdagen var rätt ok på förmiddagen, vi solade lite på altanen, gick en runda längs havet.
Men sen mulnade det på rejält å kyliga vindar.
Blev lååång siesta den dagen, den långa måndagen hängde i.

Onsdagen hade vi kanonväder hela dagen om än MYCKET friska vindar å lite kyligt emellanåt.
Vi solade på altanen, gick längs havet, åt lite glass å hade det rätt mysigt.
Vakttorn från 1600 talet




Torsdagen var mulen å kylig från start.
Vi skakade liv i cyklarna, cyklade in till Pilar de la Horadada men det var rätt avslaget.
Folk jobbar ju men vi strosade lite, handlade lite mat å cyklade hem igen.
Fy faan som det stormade å iskalla vindar, jag var rödblå om händerna när vi kom tillbaka.
Vi gick in, åt lunch, färska jordgubbar, å vilade lite å sen skulle vi cykla en liten sväng till.
Klev ut, strålande sol å blå himmel om än ftf riska vindar.....

Det växlar snabbt vill jag lova så vi cyklade rakt söderut, ända ner till San Pedro.
Via natur-fågelreservat, helt fantastisk omgivning var det.
Det fanns flamingos i mängder men dom var inte så rosa som man är van vid, mer vita än rosa men  det beror ju på vad dom äter.
Men såååå fantastiskt att se vilda flamingos 💗
Så den eftermiddagen cyklade vi nog drygt 2 mil, totalt ca 3 mil med förmiddagen till Pilar.
Det gillade inte min rumpa.......aj, aj, aj så öm jag var.... 😖😄

Playa El Mojon

Flamingostaty i San Pedro

 Vilda flamingos 💗


Fredagen var växlande molnighet hela dagen, vi strosade runt lite, gick på lite bakgator å upptäckte nya saker.
Hade gärna haft en lägenhet i det huset med utsikt över Medelhavet 😊

Lördagen var kanonväder till 13 tiden.
Riktig högsommarvärme men sen mulnade det med tjocka svarta moln.
Vi tog en tur till affären å hann hem med 5 min innan Thor brakade lös.
Jädrans vilket åskväder det blev, mullrade å regnade häftigt.
Så vi fick vänta ut vädret lite innan vi gick för att äta men under middagen så slutade det regna.
På hemväg längs havet så var det alldeles stilla å kav lugnt, 1a kvällen det inte blåste.

Söndagen var mycket tjocka moln, vi gick en runda nere på torget å på lite bakgator men vid 13 tiden så sprack det upp så det blev en stund på altanen innan det var dags att städa av lite, duscha å äta middag.

Kl 04.00 var taxin beställd igår morse men den kom redan 3.50.
Vi var på flygplatsen ca 4.40, redan lång kö till incheckningen.
Klarade security utan #pip# å sen var det bara att vänta.
Taxfree var ju öppen å några serveringar men allt annat var ju stängt så tidigt.
Vi lyfte 6.50, landade 10.10 i Växjö, var hemma 11.15 å då hade vi handlat lite oxå.

Men fy så segt det var igår, man går som en zombie.
Sambon har förmågan att lägga sig, sova 3 tim i sträck å vara hyfsat i skick men tyvärr kan jag inte det.
Jag småsover 30-40 min, sen vaknar jag så det var en riktigt tung eftermiddag-kväll.
Därav inget bloggande igår....
Men sååå gudomligt skönt att få surfa ner under egna täcket å få lägga huvudet på egna kudden 💕
Det är saker man uppskattar när man varit borta en tid.

Summa:
En skön vilsam semester, vi har ätit gott utan överdrifter.
Men söker man röj är det heeeeelt fel ställe, detta är en pensionärsparadis, åtminstone lågsäsongen.
Å det kryllar av britter, britter över allt, dom har t o m en egen bar, BAR UK.
Men fulla britter kan vi avvara om jag säger så....
Vi är inga som hänger på barer å dricker, vi har gått, cyklat å vilat.
Men vi hade ju varmare väder 1a veckan i mars förra året när vi var där än detta året så det hade varit önskvärt men vädret går inte att styra (som tur är kanske)

Men vi är färdiga där nu, 2a året i rad vi var där.
Nästa år får man åka nån annanstans, gärna Grekland.
Nästa resa är tänkt att bli Polen å hans hemtrakter under sensommaren men det är inget som är bokat, bara en önskan än så länge.

Har jobbat idag men den långa måndagen hänger i än å så håller jag nog på att bli förkyld.
Hade en del planerat men det får vänta till helgen, det har utlovats liiite varmare väder iaf.
Imorrn är det heldag igen, vi har börjat förbereda för påsk så det är fullt upp.
Så nu är man tillbaka i vardagens slit för försörjning å matlåderejset igen....

HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg