Vintern rasat....





....ut bland våra fjällar...
drivans blommor smälta ner och dö.... 

Ja, så sjungs det runt om i landet ikväll.
Vi stannar hemma, brasan i Växjö blev inställd, likaså fyrverkerierna så det känns rätt meningslöst att åka in. 
Det är kav lugnt ute så varför brasan blev inställd vid sjön har jag svårt att förstå men så är det.

En helt galen förmiddag på jobbet, det gick i 190 tills jag slutade vid 14 tiden.
Hade bokat in mig hos kiropraktorn så jag tog en sväng inne i stan innan.
Trodde det skulle vara packat med bilar men det gick lätt att hitta parkering idag.
Gick en sväng runt min frissa, bokade in mig 22a juli nästa gång 😄
Hennes man sa att dom var på semester då men jag sa att det är ni inte alls.... 😄
Jag håller bättre reda på det än honom 😄😄
Slocknade på sängen efter behandlingen, blev å är ftf så trött.
Kommer vara öm imorrn men jag jobbar bara till kl 14, sen bommar jag igen å får åka hem å vila mig.

Å nu är biljetterna bokade, 22a juli kl 22.30 avgår båten från Ystad till  Swinoujscie å den går åter 30e juli kl 23.
Det tar ca 20-21 timmar från det att vi åker hemifrån tills vi är framme.
Hade dom bott uppe vid kusten el nån timme in i landet hade man kunnat åka en tors kväll å åter en sön kväll men det går inte, det är för långt.
När vi kör av båten har vi ytterligare 55 mil ner till Myslakowice som ligger 7-8 km syd om Jelenia Gôra som är närmaste större stad.
Då är vi bara 6-7 km från tjeckiska gränsen.
Ska bli fantastiskt att få se det i sommarskrud, nu hoppas jag vi slipper snöstorm iaf...
Men de vete faan..... 😖
Då kanske vi ÄNTLIGEN kan ta oss upp till toppen på Sudettiberget å den lilla väderstationen-restaurangen.

Vi har ätit nu, grillad ryggbiff med sallad å grillad majskolv.
Vi ska ha lite efterrätt oxå, jag tar vaniljkvarg med jordgubbar, han får ta glass.
Imorrn hälsar vi sköna  Maj välkommen 😊




 HA EN TREVLIG 
VALBORGSAFTON !! 
 
 
 



Kommentarer

Populära inlägg