Långfredag.....





......... är här....
Idag som en (nästan) vanlig fredag men jag är faktiskt såpass gammal att det var stängt ÖVERALLT denna dag när jag var liten.
Å för 100 år sen fick ingen arbeta, barnen fick inte leka, ingen radio, ingenting.....
Så visst har det blivit bättre men å andra sidan så kan man undra om inte folk kan planera i dagens samhälle.

Igår var en rätt intensiv dag, känner av det i ryggen idag, mer än vanligt.
Vi hade en liten påsktallrik igår när jag kom hem med en bit rostat bröd med phillyost.

Några timmars jobb idag, inte särskilt mycket folk men med +20C ute vill väl ingen människa åka till en stormarknad.
Ett sånt va-va-woooom väder det har varit idag !!!!!
Slängde mig i solstolen när jag kom hem, 2.5 tim blev det, så ljuvligt skönt.

Ska ju bli ännu varmare imorrn men jag ska ju jobba å sen blir det bilen i 2 tim hem till ön.
Men sön-mån-tis ska ju oxå bli fint så jag hoppas på det.
Å andra sidan måste vi ha regn, marken är snustorr så det krasar när man går på den.
Annars börjar brunnen sina redan i maj som förra året..... 😔

Å så är det födelsedag i helgen, lill-loppan fyller år på söndag 💗
Hela 21 år 💗💗
Nu är det Lets Dance, ska strax gå å göra lite dessert till oss.

GLAD PÅSK !!!



Kommentarer

Populära inlägg