Årets........

....... längsta dag är här... 💗

 Kl 05.32 inföll sommarsolståndet här, det är den tidpunkt när jordaxeln lutar mest mot solen. Nu vänder det, hur otroligt det än låter när sommaren precis har börjat.  Men det tar till in i juli runt 20e innan de mörka julinätterna kommer så än får vi ljusa nätter.

Midsommar är inom räckhåll och det får man väl säga är starten för sommaren på riktigt. Tänk vilka midsomrar man upplevt hemma på ön, allt från hällande spöregn så man var blöt inpå trosorna när man kom hem till en fantastisk ljummen natt.

Min sommarstädning är klar, kul att inse att man glömt ett fönster när man sköljt av allt å plockat in. Men det får bli en annan dag, jorden går inte under för det. Men skönt med ett rent å fräscht hem en tid framöver. Skönt att känna att jag orkade med det, blev inte så tokslut som jag brukar.

Jobbet går som tåget oxå, jättejätteskoj att känna så. Å när man mår bra och är uppskattad, då är det lätt att jobba om än att jag blir trött men det är en positiv trötthet. Jag "gympar" mycket, det bjuder jag på, mycket stretch mellan varven så inte ryggen krampar. Å när jag jobbar så blir jag oxå starkare i ryggmuskler, med lagom belastning så blir det bättre genomblödning så än så länge funkar det.

Vi åkte och badade igår kväll, körde över till andra sidan sjön för det är bättre med en riktig badplats. Knappt svalkande kan jag säga.... Låg väl på +24 eller nåt 😄 Första gången jag badade med badskor, en rätt märklig känsla men underbart att slippa känna sig fram med fötterna utan att veta vad man trampar på. Jag har nästan fobi för insjöar, läbbigt till max att inte se var man sätter fötterna mot kusten där det är klart på 2 m djup. Man blir lite bortskämd som kustbo 😎

Tänk att imorrn får jag gå till frissan.... Äntligen !! En dassråtta har mer glamour än jag, speciellt i denna hettan när man är sjöblöt 17 ggr per dag. Nu står jag i lackeringen, där är det lätt "ljummet" kan jag säga  😉 Men kul med all omväxling, bättre än att göra samma hela tiden.

För att växla till nåt allvarligt.... Tänk att det finns lite rättvisa iaf... Idag skärpte hovrätten domen mot Lilla 💖mamma till ÅTTA års fängelse istället för 1 år 9 mån. Men det är alldeles, alldeles för lågt för en liten flicka som skulle fyllt fem i april 💔

På onsdag får det bli att börja packa inför midsommarhelgen. Det ligger huller om buller i frysen, bullar överallt så det blir gott om plats på torsdag när vi åker. Lite frukostmat men annars så finns det så vi klarar oss.

Jag vet ftf inte hur länge jag jobbar på torsdag men det ger sig , ska fråga imorrn så är det lättare att planera. 

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg