Då......

...... är vi framme vid onsdag..... En tropisk värmebölja väntas till helgen med start imorgon men för mig räcker det med max 25+. Men det är inget man styr över utan man får ta det som det blir....

Idag har italienskan + pojkvän varit på bröllop, jag har fått så fina bilder därifrån. Själv fick vi nöja oss med en ostburgare till middag, inte fy skam det heller men kanske inte riktigt lika tjusigt dukat som på hennes middag 😄 På Sicilien är det rätt vanligt med bröllop en vardag, dom är redan hemma igen så det har varit på dagen. Sederna är olika i Europa.... 

Den gamla surkärringen Etna är igång igen, fick bilder på en rökpelare från henne. Fick precis en video där man ser lavan komma upp, hoppas det lugnar sig å inte blir ett stort utbrott.

Nu är jag än en gång en skitig verkstadsarbetare.... 😄 Back to the roots typ.... 💗 Vi har haft samtal både jag och H (separat) med cheferna och det ser ljust ut men som jag skrivit innan, jag tror inget förrän papperet är påskrivet. Men fantastiskt roligt att vara uppskattad för vad du gör, omtyckt för den du är, ha vettiga chefer som är intresserad av vad du kan, vill och vill göra framöver. 

Jag och H har stora fördelar att vi är kvinnor i en extremt mansdominerad bransch samt att vi har "hittat" varann och jobbar suveränt bra ihop.  Samtidigt märker man hur obefintligt med kvinnor det har varit där, allt ifrån anpassningar av arbetet till lunchrummet 😄 Men dom får ju anpassa efter mig t ex som är så kort, jag ber inte om ursäkt för det, att jag behöver nåt att stå på ibland för att räcka upp. Då får dom lösa det och det gör dom. H är ett rekorderligt fruntimmer på 1.77 så hon har inte det problemet 😄  Alla som är berörda är införstådda med att jag behöver vila ibland och ingen är sur för det. Det är jag inte bortskämd med.... 😢

Igår så fick jag första sprutan vaccin. Nu var vi ju sjuka i april men det ska ju in ändå, 3e aug ska jag ha nästa shot. Har väl mina aningar om att vi kan vara hemma på ön men då kan man väl skjuta på det nån vecka. Jag har ju redan antikroppar så jag sitter ju inte i sjön direkt. Jag har inte haft nåt "ont" av det utöver att jag var rätt stel i överarmen imorse, tog en stund att mjuka upp den och jag är lite lätt öm, inget annat.

8e juli ska jag fixa nytt pass iaf, äntligen !! Det går ut i augusti men jag blir sjukt irriterad på tidsregeln att det måste vara giltligt x antal månader framåt när du reser. Är det giltligt till ett viss datum ska man väl för faan kunna åka fram till dagen innan??? Har jag missat nåt???!!!!! 😖

Å på tisdag får jag ääääääääääntligen åka och sätta mig hos frissan. Ska bli ljuvligt skönt att bli fixad och pilliduttad i håret i sådär 2.5 tim 😊 Sen kan man ju visa sig ute utan att skämmas..... 

Imorrn ska jag börja städa när jag kommer hem efter jobbet, sön eftermiddag ska det vara klart. Jag hinner-orkar det jag gör, så får det vara så. Det kommer bli så varmt att jag kan inte vara ute ändå så då kan jag gå inne å pilla lite. Premiärbada kanske?? 😊

Men hörr'ni.... imorrn får vi säga att imorrn så är det fredag 😄

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg