Midsommardagen.....

 

........ är här....... 💖

Jag slutade kl 15 i torsdags så det var att åka hem, byta om, packa in i bilen och åka österut. Trafiken var rätt lugn (säger hon som sov mellan Lessebo-Nybro 😄) men efter Nybro ökade trafiken lite. Från Algutsrum strax bortom brofästet på ön så gick det långsamt, 50-60 km men så länge det inte står still så får man vara glad. Drog på mig en sanslös skallavärk när jag sov i bilen så besöket hos mina föräldrar blev kort, jag lämnade bara allt som skulle vara där å sen åkte hem.

Drack vätskeersättning + en massa vatten när jag kom hem, jag låg nog back på vätskefronten efter veckan om än att jag försöker så gott jag kan att inte hamna där. Vilket innebar att jag springa upp sådär var 2-3 tim på natten men jag mådde bättre när jag vaknade så det var nog felet.

Midsommarafton var fin, soldisigt men alldeles vindstilla å sådär +22C. Men när eftermiddag övergick i kväll så blev det lite blåsigt å blytunga skyar så midsommarbuffén fick ätas inomhus. Men senare på kvällen så lugnade det ut å sprack upp så solen letade sig fram så det blev en fantastisk fin å skön kväll. Vi satt i verandan hos mina föräldrar, min moster, vi själva, syrran + gubbe, lill-loppan + kompis så det var trevligt.

När vi satt och åt vår goda mat drog SEX polisbilar förbi oss med blåljus ner mot hamnen. Mina föräldrar bor väldigt centralt, 150 m från Strand Hotell och Badhusgatan är den mest trafikerade gatan sommartid så vi har full underhållning när vi sitter i verandan. Vi undrade förstås vad som hänt så senare på kvällen när lill-loppan gick hem så fick vi förklaringen. 2 stora gäng hade hamnat i bråk precis utanför hennes nya lägenhet ute på gatan, enl hennes granne så hade dom slagit ihjäl varann om inte polisen kommit. Så det blev ett snabbt slut på deras midsommarfirande. När spriten går in, går vettet ur, så sant som det är sagt........ Det hade varit flera gripande efter bråket så får rättvisan ha sin gång. En misshandel på Böda Sand är så långt vi vet om helgen....

Vi gick en sväng senare på kvällen, det var ovanligt mycket folk ute på stan mot vad det brukar vara, tiden då Storgatan var en böljande massa av tiotusentals människor är sen länge förbi....  En bedårande svanfamilj har bosatt sig precis nedanför Strand Hotell, dom är såå söta de små dunbollarna. mamma Svan var inte lika bedårande, jävlar vad hon fräste åt de som fotade lite för nära dom 😄

Såpbubblefest på torget, vi hade lika roligt som tittade på som barnen som gjorde bubblorna.  Ett par vuxna var där å gjorde fantastisk bubblor så det fanns lite styr på det. Så enkelt att göra nåt så roligt å fint 😊








Dagen verkar bli lik gårdagen men vi hoppas vi slipper regn, vi ska nämligen grilla ikväll. Men det har hänt förr att vi fått stå i köket å laga mat midsommardagen. Vi har fläskfilé som ska helgrillas-stekas så finns en hel massa annat oxå.

En tur till Dollarstore får det bli. mitt balsam är nästan slut så det behöver fyllas på. Kanske en tur till sportaffären i Rälla, vi får se vad det blir....

HA EN FORTSATT

FIN MIDSOMMAR !!




Kommentarer

Populära inlägg