Torsdag.......

 

Då var det torsdag igen å snart helg. Min vecka är slut då jag är ledig imorrn för TRE olika typer av sjukvård. Akupunktur, ännu en röntgen och tid hos ortopedläkare. Lika bra att ta alltihop samtidigt 😊

Jag-vi blev ju förflyttade från praktikplatsen till ett annat ställe igår. Jag hamnade hos min kompis H som förflyttades i tisdags, vi står vid en ugn som håller 400C och plockar av, avsynar och packar lackerade produkter.Lagom ljummet just nu 😄 Åter tillbaka i metallindustrin 😄

Det blev nästan lite nostalgi och känslosamt när jag gick in där, så många minnen från tiden på främst RIFA. Den lite speciella doften , pysandet från tryckluft, ljudet av truckarna mm. Minnen från det glada 80 talet då jag började, hur det var då i både samhälle och arbetsplatser.

Nu jobbade jag bara till kl 13, sen drog jag till stan för röntgen av ryggen. Gick smidigt, klar på exakt 17 min, sen fick jag vänta i 15 min på besked om dom var godkända. In till stan, jag skulle beställa linser och tid hos frissan men herregud så jävla struligt. Aldrig mer att jag försöker parkera inne i city med jävla app-skit, sms-parkering mm😡

Beställde tid hos frissan så tis 21a blir jag snygg i håret, vidare till linsbutiken. Där var EN person före mig men hon skulle nog gå igenom hela sortimentet, alla varianter innan hon var klar. Jo, man måste få välja men det kunde kommit en expedit till när det tog sån tid. Men till slut så fick jag beställa mina linser, betalade så dom skickas direkt till mig så jag slipper åka in bara för den skull. Äntligen fick jag åka hem....... 💗

Jag hade tid idag hos den läkare som skrev remissen till gårdagens röntgen men det är inga förändringar sen sist, inga begynnande kotsättningar så just nu behandlar dom inte min tidiga benskörhet. Ny bentäthetsmätning om ett par år om jag inte bryter mig innan förstås, då lär det bli det då isf. Jag har haft stora problem med min mage i ett par månader så jag fick medicin samt att jag ska utesluta ALL laktos. 

Jag har sen 15-16 år druckit laktosfritt men använt mindre mängder vanlig grädde och dylikt men nu ska all laktos bort. Å det är en rätt enkel grej, värre med gluten som är krångligare. Jag har inte direkt slarvat med maten men får nog styra upp det lite till och se om jag kan bli bättre. I måndags var jag så trött på all smärta på alla håll å kanter att jag var färdig att slänga mig framför tåget... 😢

Men så är det, jag funkar iaf i vardagen, att jag har praktikplats, jag kan röra mig och hitta på saker om jag vill och orkar. Alla har inte den möjligheten...

I helgen ska jag försöka börja tvätta fönster, byta köksgardiner inför sommaren, baka bullar till mina föräldrar tills vi åker hem till midsommar. Så får det bli en vanlig städning nästa helg så får det vara så. Jag gjorde mycket innan jag började på praktiken just för att slippa det nu så det går säkert.

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg