Juni.........

 

........ lider mot sitt slut, imorrn träder Juli in.... 💖 17 dagar tills jag fyller 54 år, 19 dagar tills jag varit mamma i TRETTIO ÅR !!!! Liksom....... va faan hände ??!!!! TRETTIO ÅR, det är ofattbart att min italienska är så gammal 💕

Just nu känner jag mig mer som 84 än en blivande 54 åring men så är det, det var en fysiskt tung dag på jobbet idag. I måndags kom så mamma äntligen in på demensboende i Borgholm för 2 v avlastning för pappa. Nu hoppas vi det rullar på med 2v schema så han får vila mellan varven från allt ansvar. Jag tog en hemmadag igår för att ringa kors å tvärs för att styra upp det hela. Mycket som vi inte vet då det är 1a gången utöver den akuta hjälpen när pappa bröt benet förra våren så man har noll koll typ. Det är svårt att springa ifrån när man inte vet när man får tag på folk å hur länge det tar.

Men så blev det en tur till stan, sambon skulle lämna en bil på verkstad så vi handlade på Maxi. Då sålde dom jordgubbar för 25 kr/L så jag köpte 10 L som jag tog hand om. 4 L hamnade hela i frysen, 2 liter grovhackade jag till våfflor, paj el dyl. 1 L står i kylen och 2 L kokade jag till sylt med fläder å 1 L står å väntar på att bli sylt ihop med hallon men ikväll orkade jag inte. Kan bli nån liter till kanske då dom har samma pris i Lessebo där jag jobbar. Man får passa på att frossa i det röda guldet när det är högsäsong för det.

Då ligger 31 dagar av högsommar framför oss, månntro vad det blir av det?? Jo, mycket födelsedagsfestande då pappa oxå fyller 90 år. Vi 3 fyller inom 6 dagar, sen är man inte sugen på tårta kan jag säga. Men nu kommer inte italienskan hem, hoppas på augusti iaf. Det är mitt i tävlingssäsong så det är svårt att komma ifrån. Så det blir pappa som firas, jag fyller en helt obemärkt, udda födelsedag. Kanske det blir restaurangbesök med kusinen + fru som förra året, vi får se vad det blir.

Jag å H pratade om det idag på jobbet, om alla som har planer, spec detta året då förra året var synnerligen sparsmakat. Men jag behöver inte bli besviken för det finns inga planer. Som arbetslös har man inte råd med den lyxen att sväva iväg, vare sig i tanke el verklighet, då har man heller inte nåt att bli besviken över. Blir det nåt restaurangbesök extra så är jag jätteglad för det. Tack gode tid att jag har mitt därhemma annars hade det varit tungt.... 💖

Tja, halva året har ju gått rent krasst. Om 6 mån är det dagen innan nyårsafton. Hur har då dessa 6 mån varit?? Ja, det började med en praktik med en chef som får hin håle själv att verka from... Att sitta med armarna i kors å säga att såna som du vill bara ha anställning så ni kan sjukskriva er sen....... Det är ingen chef jag vill jobba för. Att dessutom säga att jag bara drog, hade hon haft nåt intresse hade hon kontaktat mig för att reda upp det men så mycket värd var jag inte.

Februari passerade förbi utan missöden, kom igång jättebra med powerwalks å dyl.

Mars- Tja, man säga att det sket sig där..... 😖 Att stå på huve´t in i ett vajerräcke å slå sig halvt fördärvad är inget att rekommendera.  Att dagen efter få reda på att jag hade en polyp i livmodern, att senare få reda på att jag är i förstadiet till benskörhet så kan man hålla sig för skratt......

April- En enda lång räcka av sjukbesök på ena eller andra viset...... bah.... 😖 Dessutom fick vi båda Corona 😖😖 I slutet av månaden så var jag rekryteringsträff ang industrijobb som jag fick napp på.

Maj- I samma veva sambon opererade handen började min praktik, ett himmelrike mot förra praktikplatsen. Käre tid så skönt att jobba för män, med män å inte halvhysteriska kärringar......

Juni- Det har rullat på, hade en underbar midsommarhelg så det får jag vara nöjd med.

Å så är vi då framme vid dagens datum 30e juni.

Man ska väl känna att man lever fast ibland kan jag tycka det kan räcka... Får hoppas på att de kommande 6 månaderna blir bättre, den som lever får se...

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg