Då.........

 

....... lider helgen mot sitt slut.... Ännu en vecka har passerat, om drygt 1.5 v så är midsommar här. Igen..... 

Allt är så intensivt nu, grönskan, solen, blommorna, alla studenter mm men efter midsommar lugnar det ut. Det har ju varit 2 fantastiska dagar om än att vi höll på å blåsa bort igår, hujedamig som det stormade 😖

I fredags var jag ju så ledig, in till stan strax efter kl 8. Först till sjukgymnasten för akupunktur. när det var gjort så pratade jag med honom om att lägga ner nålarna under sommaren för att låta kroppen vila från stimulans och se hur det utvecklar sig. Han tyckte det var en klok idé, det är så lätt att boka in sig hos honom via webben så det är lätt att ta upp igen. Sen är jag ju Lessebo t o m v 27 och det är iaf 3.5 mil så det är längre körtid än innan och jag vill inte vara borta mer än nödvändigt.

Vidare till sjukhuset och röntgen. Igen.... 😊 Men så ska man ju parkera och det är enkelt med kortet men så enkelt var det ju inte i fredags 😖. Nekades köp TRE ggr fast det fanns pengar på kortet. Jag hade av en händelse pinglan B på tråden så hon erbjöd sig att parkera mig via en app så så blev det. Jag bad om 30 min för jag tänkte ju åka iväg mellan röntgen och läkarbesök. Det var dumt tänkt....

Röntgen gick snabbt men så ska man vänta på svaret oxå. Jag började bli lite svettig om tiden för parkeringen så jag skickade ett mess till B om hon kunde förlänga tiden till kl 12 åt mig och det gjorde hon. Då hade jag 50 min kvar till läkarbesöket, vad trodde jag egt jag skulle hinna på den tiden?? Med bil i stan i studenttider??? Månn'tro om jag var en Superman som kunde flyga över hustaken kanske??? Ibland har man en jävla otur när man tänker.... 😖

Röntgen för axeln visade inget mer specifikt än att ledkulan från nyckelbenet ut i leden till överarmen har förslitning. Man såg tydligt skillnad på plåtarna för ganska exakt ett år sen till i fredags. Hur det kan bli det när jag inte direkt jobbat på hela året fattar jag inte men så var det.

Jag fick 4e !!! kortisonsprutan på ganska exakt ett år i axeln och det vete sjutton om den inte tog rätt bra. (Peppar, peppar, håll tummar å tår så dom vitnar...)  Så mina  planer på fönstertvätt denna helgen gick om intet då axeln ska vila i några dagar efter sprutan men så är det. Annars är inget mer planerat, får jag mer ont eller om nåt annat händer ska jag kontakta dom direkt och slipper gå via vc.

Så gårdagen var rätt lugn, jag var trött, sov en del under eftermiddagen. Dels axeln men oxå biverkning av nya medicinen, det stod ganska specifikt att man kunde bli trött första dygnet så det stämmer nog. 

Men idag har det varit ett gudomligt väder... Vaknade kl 6, bakade glutenfria bovetebullar, nåt jag aldrig nånsin gjort innan. Men jag blev supernöjd med resultatet för att vara första gången så dom ska jag nog göra flera gånger. Åt en god frukost, gick ut på altanen för lite förmiddagssol. Vi tog cabben och åkte ner till Tingsryd, till Börje´s, vi har inte varit där på evigheter.

För en gångs skull fanns mycket snygga kläder, det är ju inte nån modebutik sådär direkt... Sambon köpte en tshirt och en piké men jag kunde inte övertala mig själv att köpa nåt hur gärna jag än ville. Men då man inte behöver köpa kläder men vill shoppa kan man köpa sig ett par nya solbrillor. I fredags åkte jag till Grand efter sjukbesöken, gick en sväng i affärerna för skojs skull, hittade ett par riktiga Hollywood-glajjor på Kapp-Ahl 😎. Hade ett par i nästan 7-8 år men till slut gick dom sönder och jag har faktiskt saknat ett par sådana så det var kul.

Imorrn är det dags att "jobba" igen, känns konstigt att inte ha nåt inplanerat öht framöver, det har varit så otroligt mycket i vår.  Men skönt att bara få åka dit, jobba och åka hem igen. Sen får man ser vad det blir av det....

På tisdag ska bilen på verkstad, alla 4 bromsbeläggen ska bytas och en vanlig service. Men man får kolla priserna.... Mekonomen skulle ha 5 800 kr för det, en annan verkstad i Växjö 5 200 kr. Men så var sambon inne i fredags kollade ett par ställen, får exakt samma jobb för 3 700 kr på en mindre verkstad så kolla priserna för det skiljer enormt mycket i pris. Jag hade runt 4000 kr i tanken så jag är nöjd med det.  Men sambon fixar det, jag tar cabben till mitt "jobb" så det löser sig bra.

Ikväll blir det grillade kebabspett, grillad aubergine, squash, sparris och tzatsiki. Så enkelt, så gott i sommarvärmen 💖

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg