Dagarna......

 

....... går och värmen består........ Ja, nu är det en härlig sommarvärme, precis lagom varmt !! Skönt att slippa frysa men inte heller få värmeslag så det är perfekt.

Det är redan tisdag, helgen gick fort i den underbara värmen som var. Nationaldagen blev fantastisk, vi tog en tur med cabben in till stan, strosade runt lite, tog en liten glass å sen åkte vi hem. Grillade laxkotletter med kokt potatis, sparris och kall gurk-äppelsås till det. Ett glas 007 champagne, Bollinger, för en skål för Sverige och en skål för 6 års samboskap.

Söndagsnatten var riktigt jävlig sömnmässigt, jag somnade vid 22.30, vaknade exakt 03.00 å sen somnade jag inte om. Så gårdagen var låååång kan jag säga.

Hade tänkt sitta med datorn men orkade inte igår kväll. Såg de avslutande avsnitten av Badhotellet och sen la jag mig. Jodå, riktig sovmorgon idag, vaknade inte förrän 4.20. Inte illa minsann.... (ironi för den som inte förstår det..) 

Men nu är 2 långa dagar gjorda för denna veckan, resten blir lättare. Inte för att jobbet är tungt men det har varit tungt på andra sätt. Å energin är ju inte den bästa som bekant så ibland behövs inte så mycket för att sänka en. Imorrn förmiddag blir det lite annat då vi har materialbrist så jag ska på annat håll, sen slutar jag vid kl 13. Dags för efterlängtad röntgen å sen till naprapaten. 

Skattepengarna är här, tacksamt för en arbetslös. Nu kan bilen fixas, linser beställas och ett besök hos frissan. Å lite till utöver det som är en nödvändighet. Insåg att jag måste ha nytt pass, mitt går ut i augusti om det blir akutbesök till Polen så måste jag ju ha ett giltligt. Svärmor är ingen ungdom så man vet aldrig vad som händer.

Så just nu händer det inte så mycket, energin går åt till praktiken. Men skönt att komma ut och träffa andra, få lite nytt syre till hjärnan, få mer stimulans om än att det tar en massa energi oxå.  Så jag hoppas att sömnen blir bättre, den är välbehövlig så det behövs.

Ikväll blev det enkel middag, kokt färskpotatis med matjessill och gräddfil. Så enkelt, så gott i försommarvärmen 💗

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg