Dymmelonsdag....

Ja, så var det då 1a april å dagen är Dymmelonsdag i påskveckan.
Tyvärr kommer jag inte bjuda på nåt aprilskämt, jag roas inte av det..
Brukar sällan reagera över aprilskämt i tidningarna om det inte är helt uppåt väggarna för i denna värld kan precis vad som helst hända..
-Meeeeeeen......åååååååååh......du e sååååååååå trååååååkig, du ska alltid va såååååå seriös... :P
(Lilloppans uttalande om mig o min uppfattning om aprilskämt..)

Nåväl. idag blir det kanske dubbla "skämt" för den som drabbas, både 1a april o Dymmelonsdag.
Ack, ack, ack vad förmännen på Rifa var utsatta en sån här dag när vi jobbade där :))
Men det var snälla, harmlösa skämt såsom häfta ihop armarna på jackan nere i omklädningsrummet, en försvunnen toffel mm...

Gårdagen var hektisk...
Man ska inte baka när man inte har tid för det..
För då blir det en kakjävel !!!
Skulle ju baka 2 sockerkakor för sonen att sälja på lör på stan för klasskassan o givetvis så tog den ena fast i botten så den gick sönder....bah !!!
Men en gick åtminstone att använda.
Fick sätta mormor att baka en sockerkaka, hon har inte så mycket att göra utan att hon hann det.
Syrran skulle också bidra lite så vi får ihop den summan det ska vara.

Avslutade ALL städningen igår med att torka köks-halllgolvet, så skönt men nu e jag trött på städning.
Men nu behöver jag inte städa på dryga 3 veckor å knappt ens då :))
Lill-loppan fyller ju 21a april, hela 17 år så då får det bli nåt litet kalas efterföljande helg.

Hade mina föräldrar o barnen på middag igår, Påskmiddag i förtid.
Jag lagade helstekt baconlindad fläskfilé, hasselbackspotatis, sallad o chilibeasås.
Till dessert gjorde jag Vit chokladpannacotta med jordgubbstopping.
Hade några choclatefingers som jag stoppade i också.
Rackarns så gott det var !!!

Lill-loppan hjälpte till med ett par fingrar att göra fina omslag till presenterna.

Så igår kväll 19.30 så satte jag mig i soffan.
Då var all städning, bakning, matlagning o disk klart....
Pulsen började gå ner..
Hade packat kläderna, vet ju inte vad det blir för väder.
Lagt ner några par skor, samma där, vet ju inte vädret..
Så snart ska jag gå å duscha o lägga ner det sista.
Måste ett par ärenden på stan innan frissan kl 16.30.
Ska bli ljuvligt att få sätta sig o bli ompysslad.
Efter frissan blir det en sväng ner till graven med lite Påskblommor o sen kör jag till Kärleken.

Så jag får önska er en riktigt Glad Påsk !!
Ät, njut å må gott, vi får hoppas på hyfsat väder iaf..

GLAD PÅSK !!!
 




Kommentarer

Populära inlägg