Jajjamen....

...., nu är vardagen tillbaka....
Vaknade upp med en brutal huvudvärk denna morgon.. :(
Bah... :(

Aja, det har varit en rolig kryss trots omständigheterna.
Partyt började redan på parkeringen vid resecentrum i Växjö, flaskor o burkar öppnades redan innan vi rullat iväg :))
Stämningen var god o volymen hög på vägen upp :))
Å kan det bli annat med 87 glada, galna Jiversdansare på väg mot Cinderella :))
Fantastiskt fint väder o Sverige är vackert i denna spirande grönska.

Anlände Stockholm o Cinderella utan några missöden, gick ombord osv..
Tyvärr hade vi fått sena sittningen på maten så det var ingen middag förrän kl 20.30 o dansen börjar 21 så vi åt lite lätt o begav oss till Etage där dansen är.
Jag bara säger PH's :))
Å Fernandoz till det...
Jäklar vilket drag det var på dansgolvet, dock inte så mycket dansfolk men vad gjorde det, "vi" ägde dansgolvet ;)
Men som jag redan visste innan så fanns inte orken som normalt...
Efter 2 bugg så fick jag vila 4-5 danser för att orka igen.
Dock hade jag A, C o deras familj att sitta med o småprata för tyvärr blev kärleken dålig på måndagseftermiddagen o det slog ut för fullt under resan upp i tis så han gav sig snabbt, han orkade inte vara med.
Mycket tråkigt men vad har man att sätta emot elaka virus när det slår till när man minst vill??

PH's är ju bara för underbara men så roligt att ÄNTLIGEN få höra Fernandoz live !!!
Å visst fick jag höra "Ullared" på natten :))
Eller "Varje gång jag ser dig.." som den egt heter, introt till Ullared.
Deras huvudsångare Anders har ju en röst utöver det vanliga..
Mannen med den gyllene rösten :))
Pratade med en person om det, det är märkligt hur vissa låtar kan passa så perfekt som den gör till "Ullared"...
Gäller även Joyrides låt till filmen "Grabben i graven bredvid.." ".."Lust igen.. "
Tyvärr finns inte Joyride längre, fick aldrig chansen att dansa till dom :(

Haha, antingen så får jag lägga av att åka Cinderella elr så får jag bli mindre synlig på fb :))
Förra gången var det en som utbrast på grov stockholmska:
-Men va faan, är'e  inte Lena Buggis som är ombord??
Å jag stod som en fågelholk o undrade vem faan det var som visste vem jag var ?? :)
Denna gången fick jag frågan:
-Får man en dans med Lena Buggis??
Tja, jag såg nog ut som en fågelholk igen :))
Varvid mannen fortsätter:
-Å nu undrar du vem jag är som vet vem du är??
Ööööh.....typ.... :))
Haha, då var det "kocken", en riktig LS fantast !!
Jodå, även denna gång har vi gemensamma bekanta i form av K o S fr Alvesta.
Sånt är kul :))

Gårdagen började med frukost, makalöst vilken frukostbuffé dom har ombord.
Sen händer inte så mycket förrän framåt 11.30-12.
Dansen började 12.30 med att Fernandoz gick på för 45 min, sen kom PH's med 45 min.
Sen var det dags för en fika o göra oss redo att gå av vid 15 30.
Det är fantastiskt vilken organisation Cinderella är...
När vi gick av gick nästa kryssningsfolk på... :))
Effektiviteten är enorm !!!
Å när vi svängde ut i 1a trafiklyset trippade Cissi Ehrling förbi bussen, om hon skulle ombord vet jag inte.

Bussen rullade ur Stockholm o resan hemåt började.
Om vi hade roligt på ditvägen var det inget mot hemvägen :))
Dom är helt otroliga i Jivers på att komma på saker att fördriva tiden med ombord.
Man kan t  ex lära sig en splitterny låt av Streaplers o sjunga allsång :))
Gode tid så kul vi hade !!!
Resultatet finns att lyssna på på ant min fb sida elr youtube under rubriken "Allsång med Mr Streaplerz" :))
Haha, lyssna o njut av den ooooerhörda skönsången ;)

Hemma strax ef 23 igår så var den resan över.....
Får hoppas vi är helt friska nästa gång o kan vara med lite mer än vi båda kunde denna gången.

Idag är vi rätt slitna, får se vad det blir.
I bästa fall blir det brasan vid Växjösjön, annars blir det bara hemma.
LS spelar i Blomstermåla ikväll, hade verkligen behövt en LS kväll men jag orkar inte, jag måste bli frisk nu.
Jag var ju sjuk sist dom spelade på "Brunnen" oxå så det är surt som faan.. :(
Kunde blivit en kanonvecka om vi varit friska, först kryssningen, LS ikväll o Blender på fre men så är det, inte mycket göra åt elaka virus :(

Bjuder på lite bilder från resan :))

PH's o Fernandoz :)
 





Filmtemat fr filmen "Grabben i graven bredvid.." Joyrides "Lust igen.."


 
HA EN TREVLIG VALBORG !!!!







Kommentarer

Populära inlägg