Nu så....


 
 
... är kalaset över...
Men jag borde ju egt ställt in det men jag trodde ju jag skulle bli BÄTTRE till helgen när jag beställde smörgåstårtorna i tors o inte SÄMRE...
För fy f**n så dålig jag har varit.....
Men det känns som om kulmen kanske nåddes i fre kväll o att jag börjar bli bättre.
Å andra sidan har jag legat nästan konstant på 38 i temp sen i tis kväll men vi får se..
 
Låg på soffan o väntade på meddelande från kärleken att han var på väg, rätt som det är så står han i vardagsrummet :))
Då hade han kört direkt fr jobbet o jag hade inte hört ytterdörren öppnas så han överraskade mig totalt :))
Märklig upptäckt när man varit mol allena i 2 dygn o knappt pratat med nån mer än enstaka ord, inte ens grälat med dammråttorna så tog rösten slut ef bara några minuter.
Så han fick en lugn o skön kväll ;)
Nä, men det var hemskt....
Hu så hes o hostig jag blev av ansträngningen att prata lite med honom..
Å jag var döv, hade som en glaskupa runt huve't..
Så för att jag skulle kunna höra tv'n så fick han nästan hämta hörselkåpor.. :))
Men jag blir det när jag är så totalt igensvullen i både näsa o öron..
 
Jag la mig tidigare, han tittade på film.
Jag sov men detta har han berättat:
Jag levde rövare i sängen, rullade hit o dit o hostade nå galet...
Jag andades så tungt så han trodde jag höll på å dö 2 ggr, han var tvungen att kolla mig :))
Men han öppnade balkongdörren o när det blev kyligare så lugnade sig min hosta..
Så för att båda skulle få sova så la han sig i sonens säng.. :))
Men som sagt, jag sov :))
 
Vi såg ju givetvis Lets Dance finalen...
Å Stenmark vann ju precis som jag förutspådde i samma stund som hans namn offentliggjordes i samband med Lets Dance i januari.
Dels är han folkkär för oss som var med på storhetstiden under 70 talet men han gjorde en enorm "resa" (som allt benämns idag..suck..)
Visst, Marie var egt duktigast men han var den som utvecklades mest.
Hon var ju duktig redan fr början, det var inte han.
Hon har dansat innan, låt vara inte styrdans men hon har scendansat, hon har tagit koreografi, har vana från ett sånt rörelsemönster vilket han aldrig nånsin gjort.
Å om jag inte har fel så är det det som LD går ut på, att ta en person som INTE kan dansa o kunna lära han-henne det under pågående LD.
Å Cissi måste ju vara nå speciellt, det var 5e gg hon var i final med partner o det var 4e gg hon vann !!!
Den kvinnan måste vara nå särskilt på att lära ut dans...
Å min vän A som åkt båtarna mycket där hon o Tony bl a lär folk dansa säger att hon är ett pedagogiskt superproffs ut i fingerspetsarna som ta mig faan skulle kunna få en trähäst att kunna dansa... :))
Tycker det ges alldeles för lite kred till henne-dom som lär dessa personer att dansa..
Dom gör ju tyngsta jobbet faktiskt..
 
Idag blir det vila, vila, vila å mera vila.....
Tyvärr missar jag avslutningen på dansklubben ikväll, Voize ska spela men så är det men kärleken drar redan runt 2 tiden.
Dels orkar jag inte o sen har jag utv.samtal för sonen imorrn kväll men sen packar jag väskan o kör till kärleken..
För på tis morgon går bussen med ett gäng glada Jiversdansare mot Stockholm o Cinderella för klubbens årliga danskryss för dans till underbara PH o Fernandoz :))
Äntligen ska jag få höra Fernandoz live, varje gg dom är i Kalmar så krockar det med nåt annat.
Dom har en fantastisk sångare o spelar underbar dansmusik.
Å mina vänner PH's är ju bara BÄST !!!
 
När Jivers släppte att dom skulle åka på denna danskryssen så började ena klubben ef den andra att hänga på, det spred sig som en löpeld på fb så det lär bli mycket dansfolk ombord :))
Ska bli jättekul, skönt med buss, ingen av oss behöver bekymra sig om trafik elr annat, bara koppla av o ha det skönt tillsammans.
 
Om nu inget mirakulöst sker så jag blir frisk i ett trollslag så lär det inte bli mycket dans för mig, den orken finns inte efter denna sjukpärs..
Men kul ändå, träffa lite folk, lyssna på härlig dansmusik o så har vi ju en hytt där det finns sängar som jag gå o vila en stund om jag behöver.
Denna resan var ju egt vår stora grej i vår, den bokades ju i månadsskiftet jan-feb, långt innan ens en tanke fanns på Polen..
 
Som sagt, kulmen kanske är nådd, är inte fullt så ansträngande att andas idag så jag hoppas det vänder nu.
Nu ska jag gå å V-I-L-A.........
 
HA EN SKÖN SÖNDAG !!!
 


Kommentarer

  1. Usch ja att vara sådär flunssig! Hoppas att du tillfrisknar nu ..
    Ha en bra söndag o vila så du blir frisk tills ni ska iväg

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ojoj, nu får du krya på dig o hoppas att det snart blir dans för dig igen.
    kolla mitt inlägg, ber om råd o tror att du e rätt kvinna o svara på det:)
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg