Halva.......

..... april har passerat idag...
Vardagen är tillbaka som det blir efter en resa..
Fick besök av 4 småtjejer igår så jag köpte årets majblomma, en krans.
Förr sålde mina barn men dom e för stora nu.
Tycket det är en fin sak att göra, det går ju till välgörande ändamål.
Det är ju en tradition som funnits i många, många år, t o m när mamma var liten.

Skulle suttit på af i detta nu men han ringde o ställde in, sjuka barn, så han var tvungen att vabba....
Får se när jag får en tid nästa gång..

Har sorterat all min tvätt, har tvättid kl 12...
Diskade upp mina nya vinglas igår, insåg att jag köpt så höga å eleganta glas att dom går inte in i på hyllan så jag får flytta en hylla för att få in dom.
Men snygga är dom !! :)

Tyvärr gick mina glasögon sönder när vi var i Polen, men B lyckades laga dom hjälpligt så jag kan ha dom iaf.
Det andra paret gick sönder förra året nån gång så nu är det akut..
Så idag har jag tid för synkoll, min syn har drastiskt försämrats sista 3 åren o dessa glas jag har nu har jag haft (för) länge...
Men fy faan så svårt med bågar... :(
Har ju haft oerhört färgstarka bågar i svart o rött så det är svårt att hitta nåt som kan komma upp i samma "klass".
Man ska ju ha dom i några år så det är ju viktigt att man trivs med dom.
Samtidigt är jag urless på svart o vill gärna ha nå annat..

Sen är problemet att jag ser ju inte riktigt hur jag ser ut i dom när jag provar ut dom men idag ska jag ta med linserna för att se bättre hur jag passar i olika bågar.
För så illa ser jag tyvärr...

Annars händer inte mycket...
Börjar planera för lill-loppans födelsedag nästa vecka.
Hon fyller på tis men vi firar nästa lör..
Hoppas på dubbel danshelg till helgen..
Nu är dansabstinensen stor.. :))


HA EN SKÖN ONSDAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg