Jaha.....


..... då åkte man dit ordentligt...
Igen.... *suck*....
Jag säger bara, måtte djävulen ta alla virus o låta dom brinna i helveteselden...
Fick feber i tis eftermiddag, tungt att andas (luftrören) så jag gick till vc igår men som väntat så var infektionsvärdet bra så det är ju virus.
Han tog x antal blodprover men det får jag reda på på mån.
Det började med att jag var sträv i halsen o lite rethosta i sön å nog faan har jag hosta...
Bah... denna natten har varit jobbig, har ju Mollipect men det tar ju 2-3 dagar innan man får full effekt.
Men en sup x 3 per dag får det bli o nån halstablett så överlever jag väl men alla leder gör sååå ont :(
Jaja, jag, vet, i-landsproblem när folk drunknar i Medelhavet för ett hopp om bättre liv..

Hade fullspikad dag igår, givetvis när man inte är frisk...
Hade ju utöver vc besök, besök på af för att träffa min NIONDE handläggare.
Af är experter på att delegera ut olika uppgifter till olika personer ist för att ge var handläggare färre klienter o låta dom behålla sina handläggare hela tiden ist för att behöva växla mellan olika personer så fort nåt ändras.
På så sätt börjar man om från början varje gg...

Å som vanligt var det samma tugg...
-Ja, du söker ju mer än många andra, ja, du klarar ju det så bra själv, du verkar ha koll på läget bla bla bla....
-Ja, vi har ju inte nåt att erbjuda men vill du ha hjälp med jobbsök , cv mm så finns ju externa komponenter du kan få hjälp av..
Jaha??
Men då kan man ju fråga sig, vad ska af göra EGENTLIGEN ???
Å bara för att man som jag har en käft som inte håller tyst vare sig det är bra elr inte å anses "stark" att klara mig själv inom jobbsök så kan man behöva stöd ändå...
Man FÅR inga jobb, man SKAFFAR sig ett jobb men man kan ju få HJÄLP att SKAFFA sig ett jobb när det ser ut som det gör.
Man blir trött av att bara tänka på det...

Hade bokad tid hos frissan igår för lite klipp o ans, slingade ju bara sist.
-Eeeeh... har du gjort nåt med håret??
-VA??!!
-Ja, det skiftar nästan i grönt...
Jaha......... kärleken har eget vatten o metallerna har missfärgat mitt hår, nyblekt som det är.
Såg att håret var matt o missfärgat i slutet av januari men slingade ju då o glömde bort det men nu har jag varit hos honom så mycket så kopplingen var lätt att göra.
Så nu ska jag blanda bikarbonat med lite vatten till en pasta o ha i håret, låta det sitta en stund, tvätta, ha i rikligt med balsam (har ingen inpackning) o hoppas på att det tar bort det.
Sen får jag antingen ta med dunkvatten o tvätta håret i elr så får han installera ett filter som renar vattnet från metallerna innan det når duschmunstycket.
Får även inhandla ett djuprengörande schampo men på Kicks hade dom inget.
Myycket märkligt tycker jag på en så stor kosmetikakedja.

På stört in till Kalmar på anst.intervju.
Mycket trevliga att umgås med men tror tyvärr inte det blir nåt..
Pratade mest med kökschefen o han sökte egt en kock som kunde avlasta honom i köket o jag är ingen kock.
Å det har jag heller inte utgett mig för att vara, jag sökte på kallskänka, café, servering mm, inte som kock.
Som kockassist kan jag jobba men inte som ensam ansvarig kock.

Handlade jordgubbar (spanska) på MAXI, en mascara på Kicks o sen åt jag middag på Ikea.
Fick telesamtal av sonen när jag var precis kommit in till Kalmar o han frågade om jag var hemma.
Näe, det var jag ju inte men lill-loppan har nyckel (dom får dela på en) så jag sa åt honom att ringa henne så kunde dom ju ta sig in.
Ringde honom när jag var klar o undrade hur det gått??
-Aaaah, vi är hemma hos dig o äter...
-Jaha, vad äter ni då??
-Vi har lagat äggröra, ätit mackor o bullar å så har vi diskat...
Nästan allt iaf... :)

Haha, ja, det var ju en jäkla blandning.. :))
Jodå, allt var diskat utom kastrullen dom hade använt :)

I eftermiddag blir det bakning o nu har jag bestämt mig, jag köper 2 smörgåstårtor till lör.
Jag orkar inte stå å mecka med såna när jag inte är frisk.
ICA ha jättegoda här hemma, inte så joxiga å kladdiga med 711 ingredienser utan smakrena o fina.

Lite sol hoppas jag på innan det är dags att börja baka, nu är det lite soldisigt.
Men nu får det bli frukost, varm choklad idag.
Jag hade inte ont i halsen men nu har jag det pga all hosta så det är skönt med nåt varmt som lenar...

HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg