Skittisdag...





Vaknade med en elak nackspĂ€rr imorse... 😔
Det har gÄtt hyfsat att jobba men det Àr handikappande Ä tar energi sÄ man blir helt slut.
Tog en varm dusch nÀr jag kom hem för att se om det kunde lindra lite men jag blev bara sÄÄ trött sÄ det blev en powernap nÀr sambon kommit hem frÄn jobbet.
Än vĂ€rre nĂ€stan nĂ€r jag vaknade men efter en stund sĂ„ blev det lite bĂ€ttre.
Nu har jag bokat in mig hos kiropraktorn men tyvÀrr sÄ var "min" kiropraktor fullbokad sÄ jag fÄr ta en annan pÄ samma stÀlle.
Hade jag bokat in mig i söndags sĂ„ hade han haft tider kvar men sĂ„ Ă€r det..... 😕
All stelhet Ä smÀrtan jag hade förra veckan med migrÀnen som grÀdde pÄ moset i lör kvÀll Ä nu nackspÀrr sÄ mÄste jag dit....
Men blir sÄ less pÄ det, jÀvla skitnacke.....

Men lite kvĂ€llsmat behövde vi iaf... 
Det blev Cowboygryta med ostquesedillas.
Cowboygryta Àr perfekt att göra nÀr man har lite halvsunkiga grönsaker i kylen.
SÄna som börjar skrumpna lite men Àr fullt Àtbara sÄ moffar man ner dom i grytan.
Jag hade ½ rödlök i kylen Ă„ halvskrumpna cocktailtomater som fick Ă„ka i.
Jag Àr vÀldigt anti mot att slÀnga mat, jag sparar mycket rester ifall man kommer att fÄ anvÀndning av det.




Cowboygryta:
400 gr nöt/ blandfÀrs
1 msk smör-margarin
100 gr kryddkorv
(bratwurst, chorizo, kabanoss, idag tog jag salsicca)
1-2 röd-gul lök
(jag tog en ½ rödlök jag hade i kylen Ă„ en liten gul lök) 
1 frp kidneybönor
1 frp krossade tomater
1 röd chili
1-2 klyftor vitlök
salt, svartpeppar, parpikapulver mm...
Ev cocktailtomater , delade i halvor el klyftor.

Spola av kidneybönorna i rikligt med vatten, de Àr av naturen lite slemmiga.
Dela Ä kÀrna ur chilin, finstrimla den.
Skala Ä skÀr löken i smala klyftor
Dela korven Ä skÀr i halvmÄnar.
FrÀs fÀrsen i matfettet tills det Àr smuligt.
Ha i korv, lök, chilin Ä frÀs runt en stund.
TillsĂ€tt  kidneybönor Ă„ tomatkrosset, lĂ„t det smĂ„puttra en stund.
Riv-pressa vitlöken Ä krydda med salt, svartpeppar, paprikapulver el vad man vill.
Man kan typ slÀnga i lite vad man vill......

Ostquesedillas:
Tortillabröd.
ost
paprikapulver

Hyvla ost Ä lÀgg pÄ halva tortillabrödet.
Pudra över paprikapulver Ä vik ihop som en halvmÄne.
Grilla el stek tills osten har smÀlt.
(hĂ€r körde vi moderna varianten med micron 
men det blir förm mycket godare att grilla dom) 
SkÀr upp i snittar Ä servera till grytan.
Ett gott lantbröd funkar oxÄ.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!



 

























Kommentarer

PopulÀra inlÀgg