Ikväll.....


.........har filmen om Badrock premiär .
Jag hoppas verkligen att jag kan se den även här, har inte kollat nåt bioprogram än men det är en självklarhet givetvis om jag hittar den !!!
2a juli -86 gjordes 1a Badrocksspelningen i ruinen efter 2 dagars repetitioner, 7 år blev det.
Å det var i Badrock sommaren -87 som Roxette gjorde sin 1a spelning som just "Roxette".
Resten är historia som man säger.....
Nostalgikicken var berusande förra sommaren när det blev återförening efter 30 år  💓

Men jäklars alltså........Skifs fyller SJUTTI bast i år !!!
Såg honom i Skavlan i fre, så jäkla bra !!!
Att han tyckte att han aldrig haft stjärnstatus, att han aldrig känt det...
Men han är folklig, han är "the guy next door" som man säger.
Men han är helt fenomenal både på scen å filmduken.
En riktigt artist med i särklass Sveriges bästa rockröst alla kategorier !!!

Tyvärr har ännu en stor artist å låtskrivare lämnat jordelivet, Lars Dille Diedrichson.
-99 vann han hela Internationella Schlagerfestivalen med Perellis låt "Tusen och en natt"...
En av de få låtar som blev 10 bättre på engelska än  svenska.
Å den absolut bästa svenska schlagerlåt sen Anita Lindblom, "Sånt är livet.."
Men han är även känd för en annan låt som vi som var tonåringar tidigt 80 tal än kan texten till:
"Rosa lack å kromad list i -59 års modell......"
Givetvis är det "Sommarnatt", han var ju sångare å frontman i Snowstorm.
 
 

Jag tycker det här året har börjat alldeles bedrövlig, så många skådisar å artister som lämnat jordelivet alldeles för tidigt...
Bara att nämna Björn Granath, Lars-Erik Berenett........
Å ingen av dom i nån högre ålder så det är naturligt, 70 år är inte ålderdom idag...

Rubrikerna är stora att Loreen inte gick till final, ni förstår, HELA VÄRLDEN SÖRJER......
Jag kan säga, jag blir heligt förbannad när jag läser sånt....
Sätt det i proportion till vad det är för helvete !!!
En musiktävling, inget annat !!
Att SÖRJA är nå helt annat, den som skrev det måste haft ett enkelt liv.
Jag ska titta på lördag, mest för Owe Thörnqvist skull, en låt med drag i å ett härligt gung 😊 

Efter jobbet så åkte jag in till stan.
Kollade ju på en väska på Åhléns i förra veckan men den kostade 499 kr å jag tyckte det var i mesta laget.
Igår fick jag se en annons om 25% rabatt på väskor för medlemmar så jag ilade in till stan efter jobbet.
Då var det SJUTTI % rabatt på den väskan idag !!
Så istället för 499 så gav jag 150 spänn !!! 😊
Så ska det shoppas 😁

HA EN BRA KVÄLL !!!
 




Kommentarer

Populära inlägg