Söndag..........

Vill ha vårblommor.....


.....kväll har det blivit...
Mars rullar på, dock inte med vårväder tyvärr.
Började snöa gigantiska flingor hemma på ön idag vid middagstiden så vi plockade ihop å gjorde ett par ärenden å körde hem.
Toksnöade i Kalmar med omnejd men lättade när vi kom utanför Nybro.
Här var det lite småfint snöandet med det ökade på senare, bilarna kör sakta utanför på vägen så man får nog passa sig.
Läste ett 2 år gammalt minne på fb idag, den dagen att jag å åt frukost på balkongen.
Det gjorde vi inte idag kan jag säga......

Jobbade till halv 3 igår eftermiddag.
Sen hem, vilade en stund i soffan å sen blev det dusch.
Fixade lite käk, gjorde oss i ordning å sen åkte vi till Kalmar för dans till bästa Streaplers !!!
Tyvärr blev det inte den danskväll man hoppades på, det var bara ca 150 pers där...
Helt ofattbart, jag fattar det inte !!!
Men tiden var satt till kl 20 för det ansågs dra en "äldre" publik (tack för det..) som brukar gå hem i pausen kl 00 annars men varför inte ha den gamla tiden 21-01??
Men återsåg några gamla dansvänner så det var kul.
När det är så lite folk så blir det ingen riktig dansstämning å då går en del av glädjen förlorad även om det är bra musik.

Musiken var ju bra som alltid om än i något dämpat tempo upplevde jag det.
Men vid halv 12 tiden så gjorde mina vrister för ont, allt jobb å så dans på det kändes kan jag säga.
Dessutom var golvet hårt preparerat så känslan i mina fötter var att det var blixtehalt å jag fick spänna mig för att inte halka vilket gjorde sitt till.
Men skönt att ha hyfsat kort väg hem, skönt att komma hem.
Min skarpa tillsägelse om hålla rent efter sig hade gjort susen.
Allt var diskat, torkat å bänkarna rena.

Missade starten på Vasaloppet med 10 min imorse, jag var vaken vid halv 8 men slumrade en stund till.
Men som alltid är det ju en makalös prestation, spec för de vanliga motionärerna som inte är så hårt tränade som eliten.
Men fy f--n säger, NIO MIL på under 4 tim !!!!
Synd det blev trippelt norskt på herrsidan men de svenska kvinnorna fixar dom inte 😊
Tyvärr var inga barn hemma men så är det, dom är halvvuxna å har sina liv s a s.

Väl hemma så satte han fyr i spisen, vi kollade på film.
Har fixat käk, blev fläskfilépanna med vitlöksfrästa champinjoner, pot.gratäng å sparris.
Blev ju en matlåda var iaf.
Imorrn blir det att städa lite här hemma, tvätta, laga matlådor till följande dagar.
Å imorrn kväll är det dags för Bugg 4 an igen om vädret tillåter det.....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg