En månad...

....idag tills vi åker.... 💓
Ni fattar att jag längtar va?? 😊
Ska bli underbart att komma bort, bara få vara om än att sambon kommer köra många, många mil men det gör honom inte så mycket säger han.
Å en glädjande sak är att hans systerson kommer hem över påsken, då får jag nån att prata med då han kan i stort sett flytande engelska.
Å sambon får lite avlastning i att översätta när hans mamma å syster vill pratat med mig.

Å ska man iväg på resa så shoppar man ju gärna lite nytt innan å jag behövde det iaf.
För 2 veckor sen så kollade jag ju på en väska på Åhléns men tyckte 499 kr var lite i mastigaste laget.
Slank in där förra tisdagen, då var det 70% rea så jag gav bara 150 spänn, tjo'hoooooo  !!!
Lite beige-puderrosa i färgen med gulddetaljer, finns lång axelrem till den oxå.

I onsdags hade dom ju "Tjejkväll" på GS, även om jag tycker det är rent bedrövligt att kalla det så så har ju alla butiker förmånliga erbjudande.
Hade kollat på ett par sneakers innan men nu var det 20% rabatt så jag köpte ett par.
Dock hade jag svårt med storlek, 40 var något stor så jag tog hem 39 men inte förrän idag har jag haft tid att gå med dom på mig lite grann här hemma å jag behåller dom.
Jag kan röra tårna, det är en textilsko som kommer töja sig en aning så det får bli den storleken.


Jag var även inne på Guldfynd, hade hittat en roséfärgad ring på nätet för 498 kr å frågade om dom hade den.
Nope, den var slut.....
Men vi har den här sa hon å plockade fram en som kostade 298 kr  å det lät perfekt så jag beställde den.
Men när jag skulle hämta den så visade det sig att den kostade 549 kr.......
Nä, glöm det, jag fick ett pris på 298 kr å därför beställde jag den...
Nu var det en annan expedit än när jag beställde den å hon blev rätt sur.
Hon kunde inte sänka den så mycket, bla, bla, bla....
Nä, det kanske jag kan förstå men nu fick jag det priset så antingen får butiken ta det el expediten.
Man kan ju erbjuda en medelväg på priset  å behålla kunden.
Hon skulle ju prata med den jag beställde den av å höra av sig men än har jag inget hört......
Å egentligen kostade den 329 kr så den expediten hade inte en enda siffra rätt....
Aldrig mer Guldfynd......

Har hittat en på Hallbergs guld jag ska titta på för en acceptabelt pris.
Anledningen är ju att jag fick en roséfärgad klocka av sambon i julklapp , köpte ett par örhängen som ren egolyx i januari när lönen kom för mina 200 jobbade tim i dec.
Å nu vill jag ha en matchande ring oxå så jag har ett helt set, annars springer jag inte runt å beställer-köper smycken bara sådär.....

Har skickat efter en jumpsuit från Bubbleroom idag, hoppas den är bra.
Har varit ute efter en rätt länge men det är så lite tyg i dom.
Oftast är det axelbandslöst, jättetight å superkorta ben, jag vill ha lite mer klädd modell för jag ska känna mig bekväm.
Annars ska man vara supersmal å fit å det är jag INTE......
Å jag vill kunna ha den när man ska ut nånstans, dans el vad som å inte bara i trädgården el på stranden.



Gårdagen förflöt som slappaste söndagen ever....
Pga den dåliga sömnen igår natt var jag som en halv zombie, slö, seg, trött....
Så det blev bara vila å laga middag.
Känner en enorm skillnad idag när jag sovit bra en natt så idag har jag strukit en jättehög med ren tvätt, kokat 3 kg rödbetor å lagt in så nu klarar vi oss till hösten iaf.
Skakat alla bordsdukar, snyggat upp lite.
Numer går ju fredagsstädningen bort då jag alltid jobbar 11 tim, skulle ju egentligen gjort detta i tors men då tillbringade jag ju hela förmiddagen på ÖNH å sen var det jobb på eftermiddagen.

Vackert väder men inte så varmt, det är kallt i luften, så även igår.
Får väl bli en dusch, lite mat å sen iväg på bugg 4an, idag är det ju inte halv snöstorm iaf......

HA EN BRA DAG !!!






Kommentarer

Populära inlägg