Ännu....





.......en vecka är slut.....
Intensiva dagar på jobbet om än att vi hade rätt lugnt i fre men det är en lång dag på 11 tim.
Tittade på Lets Dance, synd att Mikaela åkte ut, Messiah borde åkt istället tycker jag...

Sista timmen igår på jobbet blev oerhört intensiv så klockan blev sen innan jag kom hem.
Vilade en stund å sen började jag med maten.
Hade tagit upp blandfärs å nötfärs som jag gjorde järpar av.
Kokt pot, gräddsås å blomkål till det blev supergott !!!

Men det blev ingen dans till Blender tyvärr....
Har dragits med tung huvudvärk sen i tors morse å det blommade ut i full migrän igår kväll.
Letade efter den gamla medicinen men förmodligen är den slut så jag fick ta den nya, nässprayen jag fick i sept när jag var på läkarbesök.
Då gjorde den inte nån större nytta men nu tog jag den innan jag la mig å jag somnade.
När jag vaknade imorse så var iaf migränen borta om än att jag är tung å trött i huvudet idag.
Om det var medicinen el sömnen som gjorde det vet jag inte, förmodligen en kombo av det...
Man kan skicka folk till månen, byta ut hjärta-lungor-lever å njurar men ingen kan komma på botemedel för migrän 😔
Jag var helt sned i ansiktet igår kväll, sambon påtalade det, hur det syntes hur ont jag hade. 

Men så är det, inte mycket att göra åt, bara lida sig igenom skiten...
Ser fram emot Polenresan, köpa de tabletter jag köpte för 2 år sen.
Bra att stoppa med vid ett tidigt skede, oftast börjar det med spänningshuvudvärk för att slå över i migrän.
Det är inga "olagliga" tabletter, dom innehåller alla 3 substanser paracetamol, ibumetin å acitylsalicylsyra.
Å så har jag fått ett miniutbrott av rabies oxå......suck.....

Kollade min kiropraktor via webben men han var fullbokad imorrn men jag skickade sms om han får en avbokning så kan han höra av sig per omgående.
Kommer ju från nacken, är så sned å stel, ömmar nå grymt på vissa punkter.

En dusch gjorde mig bättre om än inte så mycket piggare.
Tagit på mig riktiga kläder, är urless på mjukiskläder....
Nu ska vi åka iväg en sväng, få lite frisk luft, är rätt fint väder idag men ska ju komma in skitväder igen.
Ska åka neråt Tingsryd, kanske in en sväng på "Börjes", ta en fika, strosa runt lite.....
Hade fundering på att byta mina däck idag men vi väntar lite till.

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!


 
 


 


Kommentarer

Populära inlägg