Internationella kvinnodagen.


....... är det idag...
Skrev på fb att det har firats sen 19212 men fick en kommentar av min käre arbetsgivare att det var 1910..
Jaja, nåt år hit el dit... 😉
Då fick ju han visa sig duktig 😀

Vad det gäller Internationella kvinnodagen så är jag tacksam att jag bor i Sverige.
Ibland tycker jag det gnälls för mycket i detta land även om det ftf finns en del att göra.
Men vi är oerhört priviligerade till skillnad från många andra.
Vi är fria att göra vad vi vill..
Vi kan jobba å tjäna våra egna pengar..
Vi får klä oss som vi vill utan att polisen kommer å arresterar oss för att en hårtest slinker ur slöjan..
Du kan leva som ensam mamma utan att bli utstött å förvisad ur samhället..

I många länder är övergrepp på kvinnor ett billigt sätt att föra krig..
Länder där flickebarn dödas för att dom är flickor mm....
I Indien finns världens mest utbredda prostitution, där är det ofta generationsprostitution.
Föds du i en låg kast kan du aldrig jobba dig ur den å då återstår ofta bara prostitution för försörjning.
I både Indien å Nepal är barnsexslaveri utbrett, där försöker LoveNepal göra en insats för att rädda så många dom kan.
Det är fullkomligt vedervidrigt avskyvärt..
Finns inga ord för det...
Å bara för att dom i huvudsak är flickor även om pojkar oxå existerar där..
I mina ögon kan man inte vara normal funtad i huvudet när man kan utföra en sån gärning.

Kvinnlig omskärelse är fortfarande utbredd i Afrika även om det går åt rätt håll.
Men det kommer tyvärr kosta alltför många kvinnor både smärta å livet innan det kommer upphöra helt.
Så jag är tacksam att jag född i Sverige.... 💓

Har jobbat ensam hela dagen idag även om jag fick lite sällskap vid halv 2 tiden idag, dom droppade in en efter en..
Fördelen med att jobba helt ensam mellan öppning å stängning är att det blir minimalt med städning så jag kunde gå 19.05.
Gick en sväng på GS, dom hade en "Tjejkväll", ett koncept jag tycker är så bedrövligt nedlåtande å dessutom lägga det på Internationella kvinnodagen.
Varför inte ha en KUNDKVÄLL för alla??
Undrar om en man skulle fått 20% på skor t ex inne på Deichmanns om han hade handlat el var bara erbjudandet för tjejer??
Jag köpte ett par skor å fick ner dom 70 spänn så visst kan man fynda men jag tycker konceptet är förlegat å gammalmodigt.

Å när jag kom hem så stod en bukett blommor å väntade på mig 💖
Jag fick en bukett rosor förra året denna dagen  men nu hade jag ju fått rosor vid förlovning å Alla 💕 dag så denna gång fick jag liljor å nå annat.... 😘
Nu får det bli lite tv ås en sängen..
Ingen sovmorgon direkt imorrn, ska ju till ÖNH redan 9.20.
En dusch innan å fixa till mig så man är presentabel måste hinnas med.
Ska ta en sväng i city, sen åker jag hem en stund, börjar inte förrän 14.15.

HA EN BRA KVÄLL !!!








Kommentarer

Populära inlägg