Söndag.....



........morgon har det blivit..
Å som (nästan) alltid har jag svårt att sova, är för trött för att musklerna ska kunna slappna av riktigt i nacke-rygg så det har varit en väldigt tidig morgon för mig.
Haft 2 mycket hektiska dagar på jobbet, fredagen är lång med 11 tim nonstop men det är kul för det mesta.
Tiden bara försvann i fre, gick 2-3 timmar mellan ggr jag tittade på klockan.

Lets Dance drog ju igång i fre kväll å som alltid säger dom att dom har bästa startfältet nånsin...
Jag har inte haft full koll på vilka som är med innan, jag tycker det är rätt tröttsamt att dom gör så stor grej av varje person, dom "släpper" dom ju en å en under januari-februari istället för alla på en gång.
Nån Messiah? jag inte har en bloody susning om vem det är... 😯
Inte heller Jesper Börjesson men han var tydligen fotbollsspelare så det förklarar väl saken..
Verkar vara starka tjejer med i år, tror Anja å Stina ligger bra till om dom fortsätter i samma stil.

Har lite "svårt" för Stina i vanliga fall men nu handlar det ju om dans.
Å Anja har väl en vinnarskalle utan dess like precis som Ingemar Stenmark.
Har alltid tyckt att Samir varit en stor fjant innan men förstår småtjejernas förtjusning men jag börjar nog ändra uppfattning.
Han verkar vara en varm å vänlig person om än lite barnslig men han blir väl "vuxen" han oxå.
Å Sigrid har ju som bekant vunnit innan så oddsen är väl rätt bra att gå långt.

Men i mina ögon finns inga som slår Anton Hysén å Sigrid från 2012.
Det är rent magiskt att se dom i samban dom levererade, dom ser ut som världsproffs !!!!
Vilket par dom var !!!!

Jobbade även igår, så även sambon som jobbade övertid.
Mötte upp honom på en bilaffär efter jobbet, dom hade nåt happening men det var nästan slut när vi kom.
Skojade till det å tog en bild på värsta bilen jag hittade, dra åt h-e vilket as till att vara stor....
La upp den på fb som min "nya" bil 😀
Men tog allt hem min lille blå bil igen, vi tvättade bägge bilarna 2 ggr.
Först med Yes diskmedel för avfettning å sen bilshampoo så nu har vi rätt rena bilar.
Är ju snart 2 veckor sen jag storstädade min men det har ju varit riktigt skitväder sen dess så det har inte varit nån idé att tvätta den.

Å vilket väder det var igår., jösses alltså.........
En sån ljuvlig värme även om jag fick stå inne större delen av dagen så är det underbart att det är på G nu.
Just nu får jag inte sitta i solen för antibiotikan kan ge utslag men det är bara denna veckan å några dagar till.
Är en månad imorrn tills vi åker å förhoppningsvis får vi underbart försommarväder där nere så man kan gå lättklädd.

Jaha, å nu har Mello-finalen varit...
Tack å lov säger jag.....
Jodå, det är valfritt att titta men allt som kommer efteråt är helt omöjligt att värja sig emot.
Vi såg ju deltävlingen här från Växjö där både Robin å Owe vann.
En vann igår å den andra kom sist.
Jag hade helst sett Wiktoria som vinnare, hon har en grym röst å hyfsad låt men Robin var väl det bästa alternativet när hon inte vann.
Att Owe inte skulle vinna var väl ingen som riktigt trodde å han hade nog inte orkat med ståhejjet heller.
Herregud, karln fyller ÅTTIÅTTA år idag !!!
88 bast, helt otroligt vilken fysik å ork han har än.
Still going strong som man säger..
Bara att lyfta på hatten, buga å gratulera, det är få som kommer upp i den åldern med sån vigör i kroppen.
En annan stor profil i underhållnings-Sverige fyller 80 år idag, vi säger grattis till Janne Loffe Karlsson !!

Men att läsa alla kommentarerna överallt ang Mello-cirkusen gör mig bedrövad...
Fy faan säger jag, vilket gnälligt å missunnsamt folk svenskarna är !!!!
Allt från att "fel låt vann", till att blanda in politik som i Zara Larssons fall, att hon skulle propagera för fi, hon är ju en världsartist oavsett om man gillar hennes musik !!
Gnälliga, missunnsamma å konspirerande, att folk bara orkar !!!
Skaffa ert ett liv, det finns faktiskt ett utanför Mello-bubblan..

Söndag idag alltså....
Ledig dag men som vanligt finns det att göra så sysslolös är jag inte.
Tvätten sköter sig självt, tack gode tid för tvättmaskinen...
Kanske jag ska ge mig ut på en rask promenad, måste försöka hålla igång.
Kom ju igång bra men orkade ju knappt igenom rundorna å nu förstår jag ju varför efter mitt besök på ÖNH.
Känner väl inte så mycket skillnad än men glömmer ofta kortisonsprayen på kvällen tyvärr.
Antibiotikan är lite "besvärlig", man får inte ta med mjölkprodukter för kalciumet kapslar in det verksamma ämnet, man får inte ta alkohol så sambon fick sippa vin ensam i fre kväll.
Man får inte vara i solen för man kan få utslag å man kan få div problem med magen men jag har ätit för få dagar än men förhoppningsvis så slipper jag det.
Å en hel del andra biverkningar men än känner jag inte nåt av det iaf.
Doxycyklin fick jag för den som undrar.

Köpte 3 kg rödbetor i början på veckan som jag ska koka å lägga in el så gör jag det imorrn.
CG hade rotsaker för 5 kr/kg så jag köpte även ett gäng palsternackor.
Sambon jobbar eftermiddag-kväll så jag har många ensamma timmar imorrn att slå ihjäl även om jag har bugg 4an imorrn kväll.
Förra veckan så var det ju nästan snöstorm så jag avstod då.

Måste avsluta med Anton's  Sigrids samba.... 💖
Vrid upp volymen, gunga med å låt söndagen börja.... 😊



 HA EN SKÖN SÖNDAG !!!



Kommentarer

Populära inlägg