Våren...


......... är här !!
Å som vanligt så har väderguden svårt att bestämma vad det ska vara för väder.
När jag vaknade imorse så föll snön ymnigt..
När jag kom in till stan så var det isande kallt....
Under eftermiddagen så sprack det upp å blev så soligt å fint för att en stund senare mulna igen som sen skymning innan ett hiskligt oväder drog in med hårda vindbyar å en skur med snöblask som piskade på ordentligt.
För att regna på hemvägen från jobbet.
Allt detta inom 12 tim !!!
Så nån tvätt av bilen blev det inte...

Projekt Total Bodymakeover är komplett..
Satt hos frissan i 2 tim å 15 min idag.
Så ljuvligt skönt att bli pilleduttad i håret, höll på å somna ett tag.
Fick en snygg, kall, blond färg men jag suger på selfies så därav ingen bild.
Fick en grundklippning som gör att jag kan styla lite hur jag vill.
Något mjukare form än jag haft innan.
Inhandlade ett "dry shampo" från Maria Nila, det enda märket hon säljer.
Det funkar lite som pudervax men är lättare att dosera.
Ska gå dit på måndagen i påskveckan å få en snabb uppfräschning av blonderingen innan vi åker till Polen.
Innan dess så rök vinterpälsen på benen... 😉
Fick finputsa lite med en hyvel men så är det.

Använde min nya foundation idag men njaaa.....får nog se till att få liiiiite mer färg i nyllet innan den kommer till sin fulla rätt.
Så nu väntar jag på sol å värme å kunna sola ute på altan, njuta av värme å få lite fin solbränna.

Fick iaf tag på det jag skulle till mina kusinbarn som fyller snart, närmare bestämt på Internationella kvinnodagen.

Ringde italienskan igår, hon hade inte en aning om Etna...
Å dom bor en timme därifrån !!
Men denna gången blåser det från havet å då blåser det bort från dom, blåser det från bergen så faller allt ner över dom å flygplatsen som varit stängd ett antal ggr på de här åren hon varit där pga av surbitchen Etna's utbrott.
Hon har skickat bilder ett antal ggr på både glödande lava i luften å askmoln.
En urkraft utan dess like är det...
Å det hade blåst nå överjävligt idag sa hon, det gick knappt att rida.
Dom får ju annars sopa taken på aska för kommer det in i ventilationen så täpper det igen det.
Landningsbanorna blir klibbiga/ hala (kommer inte ihåg vilket..) samt att sikten kan bli dålig för piloterna pga askmoln så därför stängs den när hon har utbrott.

Så nu ska jag gå å slå in presenterna, sminka av mig å så blir det bingen...
Blev en lång dag idag trots att jag bara jobbat halva dagen.

HA EN BRA KVÄLL !!!
 

 
 

Kommentarer

Populära inlägg