Sommmartider....





....hej, hej......

Ja, ikväll är det dags igen, att ställa om klockan till sommartid...
Den eviga frågan är ju: framåt el bakåt??
Lätt.....på våren ser man FRAM emot sommaren, på hösten ser man TILLBAKA på sommaren...
Så är det lätt att veta vilket håll man ska vrida klockan 😊
Insåg när jag stängde igår kväll att nästa gång jag stänger vilket är på onsdag, då är det ftf LJUST ute 😊
Tudde-li-doooooooo~~~~~~~~~~

Alltså......är man (jag) knäpp el är man (jag) KNÄPP??
Jo, att först jobba 11 tim nonstop, sluta 19.05, åka iväg till ett dansställe, byta om på toa å in å dansa kl 20??
Ja, herregud en sån fredag det blev.....puh..
Det blev som jag trodde en intensiv fredag på jobbet.
Löningsdag dessutom..
Åt frukost hemma kl 7, lunch 12.40 å kvällsmat kl 23...
INTE helt lyckat kan jag säga men nu blev det så..

Som jag tidigare skrivit är ju Folkets park i Växjö numer ett minne blott, riven å borta för alltid.
Då har några eldsjälar engagerat sig för att det ska fortsätta att ordnas dans i Växjö å hittat en, åtminstone tillfällig, lokal.
Premiär var igår kväll, en kväll som sattes ihop bara sådär vad jag kan förstå för att det skulle bli nåt under våren innan sommarsäsongen drar igång runt Valborgshelgen.
Å premiärbandet var ju givetvis våra vänner i PH's 😀

Hade tanken att avstå först, lång dag på jobbet å så jobb idag oxå men så ringde sambon å sa att han skulle åka å kolla in stället så han packade kläder åt mig så möttes vi upp.
Alltså.....jag har varit snyggare kan jag säga.....suck...
Att ha, förvisso bättre, vardagskläder på dans är väl inte så himla käckt, jag vill ju va finklädd.
Å man är inte så tjusig i håret när man haft en bandana runt 3/4 av håret i 12 tim...
Det är inte direkt fluffigt å nystajlat om ja säger så..
Lägg till ett riktigt fult å smärtsamt rabiesutbrott på halva underläppen så kan ni börja ana hur jag kände mig.

Men skit samma, jag åkte dit...
Å det var så kul att träffa dom igen, byta några ord, dansa lite.
Jag var redan innan brännande trött i fötter, ben, rygg så dansen blev därefter.
Men kul att träffa lite klubbkompisar å annat folk.
Å PH's är ju som vanligt så jäkla bra !!!
Nu tar det inte så länge innan vi ses igen, kryssning i maj.
Vi hinner inte mer än hem från Polen innan vi ska iväg igen men så blir det ibland. 

Men vad som var riktigt glädjande var att så många kom utifrån. 
Trodde väl det skulle bli folk mest från Jivers å Swing där men mycket okänt folk.
Ca 200 var där så det var kanon !!!
Insåg att det i torsdags var FYRA ÅR sen jag dansade till PH's första gången 😀
Å det blev "kärlek" från första tonen å ögonkastet.
Från bägge håll 😉

Å det är via PH's jag kom i kontakt med ett par medlemmar i Jivers, fick dom på fb...
Å den kontakten utökades på deras spelningar å arrangemang inom klubben då PH's nästan är husband där.
Det var hej å tjena å kom här....
Jag bara: VA??!! Menar ni mig??
Det var jag sannerligen inte van vid från Kalmar kan jag säga..
Där hälsade dom lite avmätt men aldrig att du skulle bjudas in i gemenskapen,.....
Så jag halkade in i den gemenskapen på ett bananskal toppad med toner av PH's 💕

Å på den vägen är det....
Å en kväll i augusti -14 på Logen i Kalmar så dansade jag med nuv sambon första gången.
Å vilka spelade?? 
Haha, PH's såklart !!
Så kan det gå..... 😉

Men jag gav upp i mitten av pausen å åkte hem.
Sambon stannade kvar lite till....
Jag var hungrig när jag kom hem så jag skulle ta lite att äta..
Det blev:
2 korvbröd med smör..
En ostmacka å 2 kokta ägg å lite överbliven sill jag hade i en burk från jobbet.
Å för att avsluta det hela, sista biten tigerkaka jag bakade tidigare i veckan..
M a o, allt som inte var "luddigt", fastspikat el sprang iväg själv å såg hyfsat aptitligt ut åkte in i brödluckan 😊

Upp å jobba idag oxå...
En vanlig ordinär lördag har vi haft men jag var rätt trött innan men det gick.
Väl hemma var jag så trött att inte ens orkade plöja igenom posten utan la mig på soffan för en powernap.
Så strax ska jag gå å fixa käk, idag blir det kycklinggryta med curry å vildris.
Får se om vi orkar med några våfflor senare, det är ju faktiskt våffeldagen idag.
Imorrn förmiddag bär det hem till ön så I'll be back at måndag kväll el så.... 

Å glöm nu inte klockarna ikväll.... 😙

Bjuder på lite PH's 💖


HA EN BRA KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg