Filmen.....





.... om Badrock såg jag igår hemma i Borgholm.
Vi var ju lite sega här hemma så det blev aldrig att vi gick på den, det var så kort tid den visades men nu fick jag absolut sista chansen.
Egentligen hade jag inte riktigt tid men jag tog mig tiden å det var det värt !!
Jag säger bara: Björn Skifs !!!
Han berättade i Skavlan att han aldrig känt att han haft "stjärnstatus".
Men han är "the guy next door", en kille (ok, man..) som inte gör så stort väsen av sig men som pushar andra oerhört mycket, att ta "plats", att få blomma ut...

Det var en salig blandning mellan årtiondena , mellan musik å intervju.
Å detta (o)fantastiska mode på 80 talet 😁
Herregud säger jag !!!
I vissa fall så extremt smaklöst men då tyckte man det var skitsnyggt 😄

Jaaaa, var ska jag börja??
I dessa tider med jämställdshetsdiskussion så låg Björn långt före alla andra.
Såna superwomens han haft med !!!
Oftast 3 tjejer, riktig girlpower !!!
Kvinnor med en råstyrka, både röstmässigt å scenmässigt !!
På den tiden, Sanne Salomonsen, Marie Bergman, Marie Fredriksson för att nämna några.
Juli -87 skulle "Roxette" göra sin 1a officiella spelning som just "Roxette" på en Badrockskväll.
Marie sa i ett klipp att hon var "så jävla nervös, allt var nytt osv...
Jag blundade å så sjöng jag utav helvete för att det skulle bli bra...
Å resten är som ni vet, historia....... 
Roligt att se att hon orkade med en intervju trots sviterna av sin hjärntumör.

Å Sanne är ju Mama Rock'n'roll som Björn säger i filmen.
Den kvinnan är en urkraft på scen, tycker hon är såååå grym alltså......
Älskar hennes stil, en boho-rock'n'roll blandning 😊
Den enda som kan bära upp ett par roströda paisleymönstrade sammetsbyxor på scen med klass.
När hon sjunger "Simply the best" el "River deep mountain high" så är hon så grym alltså !!


Ny för i år var ju Nina Söderqvist.
Hon hade ju huvudrollen i musikalen "Spamalot" i London i 2 år, var supertaggad att få se henne live.
Å jag blev inte besviken...
Vilken kvinna !!
Hon drar fram över scen som en amason med råstyrka.
Hon är som en vulkan i rösten, som Etna när hon är på det humöret.
Hon är bara så skithäftig !!!!


 Å så var Lisa Nilsson med, hon var ju med -91 tror jag.
De 3 tillsammans var ju hellyckat !!




Vilka stolligheter dom hittade på, Badrocksgänget.. 😁
Dom måste ha haft vansinnigt roligt under denna tiden.
Men när turnén blev för stor, gick det familjära bort å då valde Björn att lägga ner det -92.
Som på alla konserter så avslutades det med ett stort fyrverkeri, så även förra året....



Var ju hemma i lägenheten vid 12.30 ca igår.
Hade tur att tvättstugan var ledig, hade bägge våra stora överkast med å tvättade dom samt alla handdukar uppe i lägenheten.
Sen började jag röja.....
Det har hängt som ett åskmoln över mig under en längre tid, att jag måste ta itu med det...
Å det gjorde jag..
Hann dock mest riva ut allt innan jag gick på bion men när jag hämtat lill-loppan så fortsatte vi.


Hämtade ju henne efter filmen, hon hade fått hem sin balklänning...
Så vi stuvade in klänning å underkjol bak så åkte vi hem.
Å herreminjeåda, vilket sjå att få på den....
Hon har ju köpt en korsett för att få riktigt fin form på den...
Meeeen.....asså mammaaaaaaaaaaa........varför är du kurvig på rätt ställen å jag är liksom bara tjock mittpå???
Tja, det är ju vilken kroppsform man har.... 😊
Jag växlar mellan timglas (när jag är fit) å päronform när jag är lönnfet som nu...
Hon har mer äppelform å då får man skapa en midja.
Å nej, jag fick stränga order om att INTE visa den när jag tog kort på den så sorry......
Det ska bli en överraskning på balkvällen......
Röjde ur klädkammaren på både skor å kläder.
Sonens garderob gjorde jag för nåt år sen men lill-loppans var kvar.
Vi rev ur allt, sorterade så det blev inget kvar i stort sett.
Dom bor ju hos sin pappa å har alla kläder där, det var mest överblivet kvar i hennes garderob.
Tog mina kläder, skor å ytterplagg oxå.

Klädkammaren:



Nu kan man andas därinne.....
Facit av allt blev:
En full mellanstor låda med kläder till mina kusinbarn som italienskan å lill-loppan haft som blivit liggandes.
En totalt överfull Ikeapåse (stor papperspåse) med kläder-skor till Kupan här i Växjö.
2 ordinära plastkassar med kläder som skulle till soprummet.
Det är en lättnad som är enorm att det är gjort.
Äntligen !!! 
Även om fortfarande finns att rensa ur så är grovjobbet gjort iaf.

Imorse drog jag igång 7.20 med att frosta av frysen å sen rullade det på.
Har storstädat kök å vardagsrum, flyttade undan soffan, piskat mattor mm, verkligen grovstädat.
Hade kunnat storstäda hela lägenheten men jag unnade mig 1.15 tim på balkongen i solen.
Sen var det dags att duscha, plocka ihop å åka till Småland igen.

Ett fantastiskt väder denna dag, jag åkte till affären 9.15 i tshirt å mjukisbyxor.
Såna här dagar är det tungt att behöva åka därifrån men det är bara att bita ihop.
Man måste ha försörjning......
Jobb imorrn till kl 14, sen ska jag hem å börja med den stora vårstädningen här.

HA EN BRA KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg