Äntligen...





..... kom Spanienvärmen !!!!
Jag kände mig rätt blåst på den i tis eftermiddag när jag kom hem från jobbet.
Hade planerat att ut å springa i linne å tights men det fick bli långa byxor , underställströja å en löpartröja istället.
Kom hem, fixade lite mat å sen började hockeyn.
Växjö Lakers är ju i final mot Skellefteå å det var 1a finalmatchen i ett fullsatt Vida Arena.
Fanns icke en endaste biljett att tillgå inför kvällen, arenan tar in 5 750 pers å dom hade inte kunnat knö ner en till, inte ens med skohorn.
Å Lakers fullkomligt krossade dom, slaktade dom totalt med hela 7-0 !!!
Å nu pågår finalmatch nr 2 å hittills ser det lovande ut 😄
 
Å nu tänker ni som vet mitt oooooerhörda (o)intresse för sport: har kärringen blivit skvatt galen ??? 
Men nä, det har hon inte !!! 😄
Men är det nåt vi tittat på så är det just hockey när vi var barn å yngre tonåren.
Var det kommer ifrån vet jag inte riktigt för vår pappa är inte sportintresserad utöver Vasaloppet men jag tror han hade nån som hjälpte honom att renovera som var sportfantast å på den vägen är det.
Det var på den tiden då Salming spelade, Göran Högosta stod i mål.
1978 var vi på semester i Dalarna runt Leksand å vi hyrde ett hus där.
Då var dom på nåt sätt bekanta med Högosta el om dom bara visste var han bodde så vi åkte dit.
Han var på träningsläger i USA men hans gravida fru var hemma så vi fick idolkort å nåt annat.

Sen kom ju Pelle Lindberg, Kenta Nilsson, senare Foppa, tvillingarna Sedin å Lundqvist.
Å vem kan glömma Foppas straff -94???
Hockey är kul för det är ett snabbt spel, snabba puckar som man säger 😁
Bara 5 pers att hålla reda på varje planhalva, ofta ser man hela plan i ett svep.
Det kan bli sån förkrossande seger som 7-0 som i tis kväll å vad blir det i fotboll??
På sin höjd 2-1, huuur kul är det??? 😫
Ett evinnerligt springande från ena kortsidan till den andra, hur tråkigt som helst !!! 
Å apropå fotboll....
Svågern min var på fotboll i sön på Malmö Stadion på Malmö FF (bor i Lund)
Av 20 000 pers så tog dom kort på just honom när han höjde den blåvita halsduken 😄

Asade mig upp i ottan idag å till gymmet för att pass å sen lite skrot.
Fick avsluta lite tidigare, ta en dusch, äta medhavd frukost å sen iväg till optikern för koll.
Mina linser var sönder sist jag skulle ah dom å det var dags för nya.
Det är en hel djungel med sånt, man blir rent snurrig.
Dessutom behöver jag nya glasögon oxå men det tar vi ett annat inlägg.

Fick 2 timmar i solstolen idag men vilket sjå för lite sol...... 
Satte mig på altanen men kände de kalla vindarna från sjön men jag tog en filt runt ryggen å satt en stund.
Men till slut blev jag såååå irriterad på att hela tiden försök täppa till överallt där det drog kallt med filten så jag kollade framsidan istället å där var det ljuvligt skönt !!!
Så jag släpade runt solstolen å satte mig där å käre tid sååååå gutt !!
Satt där tills det var dags att äta lite, byta om å åka till jobbet.
Lång heldag väntar imorrn så det kan vara hur mycket sol det vill, jag får inte njuta av det annat än genom fönstren på jobbet.

Men nu får vi hålla tummarna att Lakers håller nollan även ikväll 😄

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg