Den....



......lediga måndagen går mot sitt slut....
Har varit gudomligt varmt å skönt, nästan overkligt att kunna gå i kortärmad trikåklänning 9e april.
Lika overkligt som att det var -17 för knappt 2 veckor sen....
I eftermiddag kl 15.30 hade vi +20 i öster, så ljuvligt !!!

Tyvärr blev inte dagen fylld med träning som jag tänkt igår men så är det.
Störd nattsömn, sen hängde jag på telefonen kl 6 imorse när dom öppnade telefonkön till vc för att kunna välja en tid som passade mig.
Efter telesamtal med vc å morgonens göromål så däckade jag på soffan till 11 tiden.
Åkte till stan, fick mina däck bytta så sommarskorna sitter på nu, sen till XXL å det blev lite shopping där.

Jag köpte ett löparbälte för plats med nycklar å telefon när jag är ute på pw-löp, vanliga träningstajts har ju inte såna fickor så det går att få ner det i.
Praktiskt även i andra sammanhang som stadsfester å dyl då bältet är smidigt å nätt, inte som en ful, klumpig, magväska som buktar ut som en gravidmage......
Lätt att dölja det under en tröja el tunnare jacka.
Å ett vitt Nikelinne på rea blev det oxå.

Vidare till vc för mina slemhinnebesvär i näsregionen.
Å det är samma sida som krånglar som förra året, supertorra nässlemhinnor, lätt svullnad på vä sida, lite blodsprängd.
Så jag fick dels kortisonspray, dels näsoljaspray för att fukta slemhinnorna med.
Doftar mentol så det känns som man tömt en tandkrämstub i näsan 😄
Har telefontid med henne nästa onsdag, är jag bättre så är det jättebra.
Märker jag ingen större skillnad så ska jag få remiss till röntgen på ÖNH igen.

Väl hemma så satte jag en bröddeg till rågsiktskakor som ligger på bänken å svalnar.
En sats müsli har rostats, matlåda har lagats.
Gjorde oststuvad blomkål å stekt mager falukorv, så jäkla gott !!!
Nu har jag bara lite disk kvar så är det färdigt för idag, Biggest loser börjar om en stund men det tar jag i ett annat inlägg.
Imorrn är det jobb igen, sen hade jag tänkt gymmet om jag mår bättre.

 HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg