En sån söndag !!!





En sån fantastisk söndag det har varit !!!
Solig, varmt å så underbart skönt !!
En riktig glädjesöndag dessutom 😊

 Vi åkte in till klubben igår kväll för dans till Kindbergs, sååå kul att se dom igen 😊
Ännu roligare att byta några ord med dom, men åååååh så längesen vi såg dig.... 😊
Haha, har jag varit mycket på dans till dom el har jag det??!! 😄
Även en del av våra klubbkompisar höjde på ögonbrynen när vi dök upp, vi har ju inte varit ute nåt alls i vinter-våren.
Men som jag sa till en av dom, när man är så trött å inte mår bra, då är det inte kul att dra iväg, det blir bara jobbigt.
Men det suger surt att vi inte åker med på kryssningen i år i maj, det brukar vara roligt å ett fantastiskt väder.
Bara sitta å åka med i bussen, gå in å äta under vägen, njuta av den vackra naturen på väg upp.
Bara koppla av å ha det gott !!
Men när jag inte vet när operationen blir så kan man heller inte anmäla sig till nåt men vi överlever säkert det i år men det suger surt alltså.....
Men vid strax efter 23 var jag färdigdansad så vi åkte lite innan 23.30, väl hemma blev det skorpor å mjölk till nattafika 😊

Vaknade vid 6 tiden, hur kul är det??!!
Men kroppen är tidsinställd även om man har sovmorgon.... 😖
Men klev upp, plockade ur en maskin tvätt å la i nästa å gick å la mig igen.
Låg å småsov lite men klev upp vid 9 tiden. 
Då jag fått fribiljetter till Bo-mässan i stan denna helgen var jag sugen på att åka dit (det får man när man är trevlig å ger bra service 😉)
Sambon var väl sådär intresserad men vi åkte dit.
Sådär superstort var det inte men tillräckligt, det fanns allt från blomlökar till fönster, ost, salamis, marmelader, vattenrening, ja, allt man behöver till ett hem.
Men jag köpte faktiskt ett par lättviktssandaler med "bubblig" innersula som ska motverka ont i ben å fötter när man står å går mycket.
Tänkte testa dom på jobbet, för 299 kr kan jag göra det.
Hade dom varit dyrare hade jag inte köpt dom men värt ett försök.

Sen en tur till Kronobergs bilaffär där sambon köper å byter sina bilar, dom hade typ familjedag.
Han är den sortens kund att han kan ta en kopp kaffe, gå in på säljarens kontor å kolla datorn 😉
Men deras bilar å mina värderingar av bil å plånbokens storlek ligger inte riiiiiiktigt på samma linje om man säger så....... 😁

Väl hemma igen var det ett alldeles makalöst väder, sååå varmt å skönt på altanen.
Så jag hivade ut soffmattan, piskade av den (ska bli regn i veckan..) städade av i soffhörnan, sen satte jag mig i solstolen nån timme.
Sambon drog fram motorsågen å började röja nere vid sjökanten.
Han funderade på hur det kommer sig att när en granne påbörjar nåt så börjar nästa med samma sak (?)
Å så nästa, å nästa.....
Penismätning älskling....penismätning kallas det...... 😄
(det du kan göra, kan jag göra bättre...haha 😉)

Men så var det ju hockey oxå...
4e hockeyfinalen för Växjö Lakers på bortaplan.
Missade en del av 1a perioden men sen såg jag resten...
Å visst tog dom hem det, svenska mästare 2018 !!!! 
Å vilken show dom bjöd på, en fröjd att se dom !!
Denna lilla valp till Elias Pettersson, så överjävligt duktig, en talang utöver det vanliga.
Poängrekord i juniorligan å även i denna serien.
Han är NITTON ÅR !!!
Ett år äldre än min Elias, vad blir det av honom ??
Å jag är grymt impad av målvakten, helt makalös att täcka skott.
Av 101 skott har han släppt in ETT !!
ETT jävla mål mot 100 täckta, det är storslaget i mina ögon.

Jag jobbar ju på en "offentlig" plats , möter ju många kunder.
De 3 herrar jag jobbar med är sportfantaster intill dårskap så jag får höra allt vare sig jag är intresserad el ej.
Å jag har ju bland annat lagkapten i Lakers fru-sambo som kund, hon kommer nån gång i veckan.
Dom är ju kanadensare så det är engelska som gäller, hon är såå trevlig att prata med.
Liam har varit inne nån gång men det är henne jag träffat mest.
Kul har det varit att följa dom å är det inte för jävligt väder imorrn så tänkte jag ta mig in till Stortorget för firandet.
Jag är ensam hemma, han jobbar sen kväll , jag behöver inte sitta hemma å häcka själv.

Annars är det städning som gäller imorrn å i veckan, behövs en  större städning.
Fattar inte vad allt damm å småskräp kommer ifrån, det är bara en månad sen sist å jag har ju dammsugit mellan varven.
Men jag vill ha rent, fräscht å ljust till Valborg även om vi inte firar här hemma.
Komma hem till ett väldoftande å prydligt hem är ljuvligt.
Sambon slabbade lite kaffe på bordsduken igår så jag bytte den å från köket till soffan kan man se små droppar på golvet som en snitslad bana till soffbordet.
Vi är båda rätt överens om att han inte skulle ha en lysande karriär som servitör iaf.. 😄

Nu får det bli lite tv, inte för att det finns når särskilt att se men ändå...
En dusch skulle väl inte vara så fel men det är ju så inijävulens tråkigt att göra det..

HA EN BRA KVÄLL !!!







Kommentarer

Populära inlägg