VA-VA-WOOM.......





....... ett sånt väder idag !!!!

Oj, oj, oj, en sån makalös dag det varit idag !!!!
Tror att väderguden hoppade över våren å gav oss sommar direkt 😄
Började dagen runt kl 10 med att ÄNTLIGEN städa ur bilen så nu är det en BIL å inte ett rullande grustag.......
Skurade bilmattorna rena från vinterns lera å skit, ljuvligt väder att göra sånt i.

Har premiärsolat på altanen idag, kunde ligga i bara bh å trosor (bara sambon som ser mig...) i TRE timmar !!!
Den spanska solbrännan har bleknat rejält så det behövdes en påfyllning.
Å vad vädernissen i tv säger så ska det bli än varmare imorrn 😄
En pw-löptur på 7.5 km blev det oxå, egt för varmt för att springa i långärmat men jag är lite försiktig, lätt att bli kall, framförallt om nacken som redan är dålig. 
Tog dryga timmen genom Ingelstad, längs sjön, runt campingen-badplatsen, gamla Växjövägen tillbaka å sen längs 27an hem.

Tvättade bilen när jag kom tillbaka då solen försvunnit å så har jag ringt min "privata" däckbytare ikväll så jag får på sommardäcken imorrn. 
Lär nog behöva tanka den oxå, sen har den fått en hel bodymakeover...... 😃

Å så har vi avslutat dagen med att premiärgrillat å via fb så har nog vääääldigt många andra gjort det oxå 😉
Men rasande så gott det var !!!!
Det är sambons uppgift, inte för att jag inte kan el vågar utan för att jag har inte tålamod med det.
Tar alldeles för lång tid, för mycket pyssel med det för mitt tålamod.
Å jag har bott i lägenhet sen -04 å då blir det dåligt med grillat.
För min del så blev det en, max 2 grillningar per år innan.
Midsommardagen hos min föräldrar å ev nån gång mer på samma adress, i övr så har jag inte grillat nåt.
Men visst är det gott, nåt så sanslöst gott 😋

Igår gjorde jag spättafilé fylld med kräftost, potatismos smaksatt med lite citronzest a la Jamie Oliver.
Nykokt sparris till det med en aning smör å flingsalt å lite örtsås.
Sista biten av höstens äppelkaka fick bli efterrätt med en skiva vaniljglass.
Vi tittade på den sista av de nya Beckfilmerna men den var rätt seg, inte alls så bra som de övriga 3 filmerna dom släppt i år.

Å Växjö Lakers är klara för SM-final !!!
Nästan så man skulle köpa biljett å se finalen på Vida Arena... 😄
Imorrn är planen att ut en runda på morgonen, äta lite frukost, in till stan å gymmet å så byta till sommardäcken.
Måste ringa vc oxå, min näsa gör mig skogstokig snart......
Har haft köldsnuva i 2 månader, hemma har jag haft så snustorra slemhinnor.
Har fått en överjävlig klåda, spec på vä sida, jag är öm där, känns som det sitter nåt i vägen (polyp??)
Ibland sväller jag igen kvällstid, ibland vaknar jag totalt igentäppt vid 3 tiden på morgonen, sen släpper det efter några timmar.
Jag hade ju enorma problem förra året, från okt-16 till maj -17 med infektion i inre käkhålan så nu går jag inte längre utan jag måste ha hjälp.

Ännu en vecka har gått utan kallelse till operation så jag hoppas det kommer denna veckan.
Men det kan ju ta 2 3månader till om jag har otur.....

Solnedgång ikväll.... 💕

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg