Måndag....


...... kväll har det blivit å min helg lider mot sitt slut...
Efter frukosten så hamnade jag i matkoma å somnade en stund på soffan, var vaken vid 4 imorse en stund så det tog ut sin rätt.
Har storstädat stora rummet så det är klart, så jätteskönt att ha gjort det.
Satte en köttgryta på spisen under tiden, den fick puttra så smått i ett par timmar tills köttet blev mört å gott.
Åkte in till stan, regnet vräkte ner på morgonen, rena monsunregnet var det men det klarnade upp å blev en skaplig dag-eftermiddag.

Var ju hos optikern i tors morse efter gymmet, ska jag ha glasögon så ska man ju skaffa det nu.
Det är 50% på glasen april månad ut å jag trodde det menades 50% på 3750 kr....
HA..... då kostar dom jävla glasen 7 500 spänn !!!!!!
Det är ju för f--n inte klokt !!!! 😡
Jag skulle egt ha glasögon nu å beställt nya linser i höst men nu gick ju en lins sönder så nu blir det både ock.
Så jag har hämtat hem 4 par bågar som jag ska prova mig fram på men jag hatar det, finns inget värre för jag tycker inte nåt är snyggt idag.
Alla är metallbågar, jag kan bara ha en viss modell pga ansiktsform men å andra sidan så är det bloody boring att alltid ha nästan likadana.
Jag ska ha dom i 3-4 år å jag vill verkligen trivas i dom annars är det pest.
Å så ser jag så jävla illa att jag vet aldrig förräns jag får dom nya hur jag ser ut på riktigt å då är det ju så dags att ångra sig... 😞
Jag är som en halvblind höna när jag irrar runt utan glasögonen.

Ang linserna är det en ren Amazonas djungel alltså....
Har ju alltid haft långtidslinser pga av mina komplicerade synfel men nu på sista tiden så har det kommit även månadslinser för en sån som mig.
Finns även progressiva såna så jag ska testa å se hur det är.
Ska testa vanliga oxå å kompletterar med enkla läsglas när så krävs vilket inte stör mig alls..
Annars får det bli långtidslinser igen, nackdelen är ju om nån går sönder, då finns inga i reserv.
Priset blir ungefär detsamma utslaget så det spelar inte så stor roll.

Har ju tvättat min väska i helgen å bytte till en ny jag köpt...
Alltså...... VAR kom alla prylar ifrån??
Den innehöll:
Plånbok
Telefon
Almanacka
Headset till telefonen
1 rulle Treo
Hårspray
Handsprit
Handkräm
Nagelfil
3 läppglans
1 läppstift
1 reseförp tandstickor
1 läppbalsam
1 dubbelspegel
Näsdukar
1 påse Samarin utg.dat 08/15 Eeeh..?? jaja, det går säkert att använda... 😄
Ögondroppar för linserna
1 par öronproppar
1 skohorn
Visitkortfodral
Kapsylöppnare
2 pennor a la BN Fisk

Det är helt SJUKT!!!!!
Helt jävla sinnessjukt att släpa runt på så mycket grejer men konstigt nog så använder jag nästan allt..
Hårsprayen kan jag nog plocka ur, stylar inte ens håret på vardagarna när jag bär bandana varje dag på jobbet så jag vet inte ens varför den ligger där...
Läppstift??
Vilket skämt, jag lägger knappt på mascara idag än mindre läppstift så jag kan nog avvara det oxå..

Sen var det dags för Guldfest på Stortorget ang SM-guldet i hockey.
20 000 pers var samlade för att hylla Lakers, Peter Jihde, bördig från Moheda var konferencier.
Å tack gode gud för öronpropparna i väskan 😄
Har en förmåga att hamna nästintill Lakers klacken å deras stora trumma, dom är fantastiskt ihärdiga kan jag säga.
Å det var ingen idé att försöka lämna innan det var slut, försök tränga er ur 20 000 pers så det var att stå kvar tills slutet.
Men jag slapp kö ut ur stan iaf, en snabbhandling på Hemköp blev det på hemvägen.
Lite mat å så tv så är kvällen över...
Imorrn är det jobb igen....

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg