Denna.........

.. dag har gått i 190 knyck... puh....
Min kropp å hjärna tyckte att jag hade sovit färdigt redan 4.25 men där var vi inte helt ense kan jag säga.
Jag tyckte absolut inte att jag sovit färdigt men se det brydde sig inte kropp-hjärna om utan envisades med att hålla mig vaken.
Så jag klev upp sådär 5.45, åkte till gymmet 6.10, passet börjar 6.45.
Idag gick det hur bra som helst, förra torsdagen fanns noll ork, jag var helt tömd på energi utan gick på ren envetenhet.
Idag hade jag exakt samma förutsättningar men det gick jättebra, jag undrar vad det beror på egt??

Kom hem starx efter 9 då hade sambon vaknat, han jobbar ju kväll å halv natt denna veckan.
Åt frukost , rev ur sängkläderna å drog igång en maskin tvätt å storstädade sovrummet.
Skakat sängkläder å bäddat rent.
Vid 12 var jag tvungen att åka in till stan igen för att lämna glasögonbågar å beställa glasögonen.
Så jag blev 5 250 spänn fattigare...... suck....
Till ord pris skulle dom kostat 9 000 spänn, det är ju sinnessjukt mycket pengar för ett par glasögon.
Arma dom som inte har råd att skaffa nya när dom behöver men det är en jäkla tur att jag får tillbaka på skatten så förmögenheten fylls på (stor ironi...)

Vidare till Grand för jag skulle lämna tillbaka de sneakers´en jag köpte förra veckan, det blir för tråkigt med exakt likadana igen.
Men se på tusan, nu hade dom snygga vita så jag tog det istället.
Ska bara prova med mina inlägg här hemma  men jag tror det passar, annars byter jag vidare....

Vidare till vårdcentralen för provtagning, den sköterskan hade vunnit OS guld i svårstuckna patienter 😄
Jag kände inte ens när hon stack mig å hon träffade rätt på en microsekund.
Nu kan det ju kanske påverka lite att jag flängt runt i stan i 1.5 tim å hade liiiiite bättre tryck i blodådrorna så dom var lite mer spända kanske.
För en sak kommer jag aldrig drabbas å det är stroke pga högt blodtryck.
Har nästan varit förbannad på läkarna för dom har inte velat ge mig nåt för att HÖJA trycket.
Har ju haft långa perioder med så lågt att jag blivit yr när jag rest mig från en stol.
En gång när jag låg inlagd för njuren så hade jag inte mer än 95/55...
Sköterskan var förundrad att jag öht kunde stå upp: kan du verkligen stå upp??!! 😊

Tillbaka till Grand för att jobba 5 timamr, jag har handlat lite å sen hem.
Hade inte en susning om vad vi skulle ha till fredagsmys men det blir bara korv med bröd. 
Har städat köket å hallen så nu är det klart, har bara en maskin tvätt att hänga upp.
Så det ska jag göra nu, sen blir det bingen.
Det har varit en lång dag idag å den blir lika lång imorrn...
Måste hinna betala räkningar oxå..... 

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg