April.....





..... har gjort sitt intåg å det med besked.....
Igår kväll blev det full snöstorm hemma i Borgholm, ett riktigt aprilskämt skulle man tro men tyvärr var det icke så.
Men vi tar det från början....

Jobbade några timmar i fredags, hade rätt mycket folk trots att det var lååååååååång fredag men vi stängde kl 14 å sen åkte jag hem.
Lite ovant att komma hem så tidigt en fredag 😄
Men tja....det blev en timmes powernap på soffan å sen fixade jag middag.
Tiramisun jag köpte på Lidl var jättegod men lite för blöt botten för min smak men annars var den jättegod.
Vill så gärna göra en själv men det är alltid så stora satser å vi är ju bara 2 så det funkar dåligt.

Påskafton var vi bara 2 som jobbade å det gjorde absolut ingenting, det var inte så mycket som vi befarade så det var tur på så vis.
Men vi hade mycket att plocka undan + handdisk då maskinen gav upp lagom till påskveckan så det blev sent innan jag kom iväg hem.
Bara byta kläder, packa in i bilen å åka mot ön.

Väl hemma där så åkte vi direkt till mina föräldrar, åt påskbuffé å lastade av grejerna till kalaset å sen blev klockan sent innan vi kom hem till lägenheten.
Upp å duscha, iväg till mina föräldrar för att äta påskdagsfrukost å sen började vi duka för kvällens kalas.
Stekte köttet, lät det vila under folie medans pot.gratängen var i ugnen å det blev jättebra.
Alla gäster kom, såååå kul att få återse mina am.grannar, dom åkte ju i slutet av augusti så det är ju drygt ett halvår sen.
Kusinen med familj har jag ju träffat men givetvis var det jättekul att ses å prata.
Det var fullt upp hela kvällen, fick ju diska allt då mamma å pappa inte har diskmaskin men med god hjälp med torkning så gick det bra.

Det satte igång å kräksnöa sen eftermiddag å på kvällen blev det full snöstorm, helt sanslöst alltså....😠
Å vi hade ju druckit vin til maten å likör till kaffet å jag beklagade mig att behöva gå genom hela stan i bara strumpbyxben men då opponerade sig sonen:
Men hallå mamma??!!!! jag har KÖRKORT å BIL, den står utanför, jag kan köra er hem...... 
Hahaha, jag har ftf inte vant mig vid att han har både körkort å bil så han fick ju skjutsa hem sin gamla mor med sällskap, det var 1a gången jag åkte med honom 😄
Han var ganska mör efter 2 hela dagar uppe på bilmässan på Elmia då han kört bägge dagarna med kompisar.

Idag var återigen frukost där hemma, plockade ihop hans presenter å sen gick vi en sväng på stan.
Några affärer hade öppet men jag handlade inget.
Inne på "Esters" fanns hur mycket snyggt som helst....suck...
Men inte förrän jag loosat några kilon köper jag nå nytt. 

En snabbis in till de am.grannarna, vi åker hem till Valborg härnäst, då får vi lite mer tid hemma.
Lill-loppan fyller ju 20 år den 21a men vi firar det vid Valborg istället.
Kan inte fatta att ungen är TJUGO ÅR !!!! 💕

Kolugnt på vägen hem men det har väl varit för kallt för sommarstugeägarna att åka till stugorna så jag tror inte det varit så mycket utsocknes folk på ön denna påsken.
Å nu har vi avslutat påsken med att titta på Jerry Williams "The farewell tour" på tv.
Kan ftf inte fatta att han är borta, att inte få höra mer rock'n'roll från honom.
Men hans låtskatt är ju rätt omfattande men iaf, det blir tomt utan hans fantastiska rockröst.

Imorrn är jag ledig....
LEDIG, LEDIG, LEEEEEEEDIG...... 😄
Så skönt med en extra dag ledigt då helgen varit intensiv, sambon får asa sig upp vid sådär 4.20 men jag kan kliva upp när jag vill.
Planen är en runda ute imorrn bitti å sen till gymmet.
Slippa dra iväg kvällstid, jag är ingen kvällsträningsmänniska, jag föredrar morgon-tidig förmiddag.

Lite bilder från helgen...
Alla gäster fastnade dock inte på bild 😊








HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg