Onsdag kväll....





.... har det blivit å timmarna rinner iväg....
Det e mycket nu...... 😏
Igår när jag kom hem så började jag baka, vi ska ju fira den nyblivna 20 åringen till helgen.
Nu vill hon inte ha "kalas" utan bara födelsedagsfika med familjen så får det bli så.
Men VARFÖR tycker jag ALLTID att det är en superbra idé att testa nåt nytt man inte gjort innan ??
Å vad händer då??
Jo, det blir inte bra.........suck....
Dom går att äta, jag var misstänksam när jag läste receptet, det måste vara fel mått angivet i en av ingredienserna.
Jaja, de går att äta men iaf....
Bakade även ett gäng brödbullar på skinkspad, honung, dinkel å lite riven morot, så rasande goda blev dom !!
Passade på att städa av lite i köket mot slutet så är det gjort.

För nu är det som så att jag fick kallelse till operation igår.
Å det blev den tiden som jag var preliminärbokad på så nästa ons 2a Maj ska jag opereras.
Jag var så frustrerad å besviken i måndags för jag trodde aldrig jag skulle få den tiden med så kort varsel men det fick jag ju.
Brevet var flera centimeter tjockt med 4 Descutan svampar jag ska duscha med innan.
En tjock lunta med hälsodeklaration men den gjorde jag via nätet igår.
Då hade jag ändå gjort en ännu större på sjukhuset när jag var där i mars.
Men att få TRE dagar på sig att fixa ett blodprov är inte mycket med mina arbetstider men jag lyckades ringa idag utan att bli avbruten av en kund så imorrn innan jobbet ska dom ta det provet dom kräver.

Samtidigt så ringde den läkaren jag var hos för drygt 2 veckor sen ang min snuva så nu har hon beställt allergiprover så faktiskt så slår jag 2 flugor i en smäll imorrn å behöver bara bli stucken EN gång ang det.
Det är illa nog att sticka mig, jag är svårstucken så jag är glad jag slipper om jag kan.

Har städat bägge toaletterna när jag kom hem ikväll men nu får det vara för idag.
Imorrn bitti är det gymmet, sen hem å fortsätta greja.
Måste lämna in glasögonbågarna imorrn å bestämma vilket par jag ska ha, sen har jag inte mer tid innan erbjudandet går ut.
Lör eftermiddag åker vi hem till ön, när vi kommer tillbaka på tis eftermiddag är det att fixa i ordning för operationen å de första dagarna därefter.
Jag lär inte vara så snabb i vändningarna de 2-3 första dagarna.
Sambon har tagit ledigt, jag sa han inte behövde det på onsdagen utan hämtat mig efter jobbet men han sa: "Jag tar ledigt!! Punkt. Slut. " 😘

Nu får det snart bli sängen, dagen har varit lång å huve´t är trött.....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg